۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶

سفیر افغانستان در تهران عنوان کرد:

تخریب مساجد برای منصرف‌کردن مردم از معنویت اسلام

تخریب مساجد برای منصرف‌کردن مردم از معنویت اسلام

سفیر افغانستان در تهران گفت: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا با خراب کردن مساجد به عنوان نماد دین اسلام به دنیا نشان دهند اسلام و مسلمانان این گونه رفتار می‌کنند تا گرایشات مردم دنیا را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصیر احمد نور سفیر افغانستان در تهران در پاسخ به سوالی درباره کارکرد و ماهیت اصلی مساجد در جهان اسلام با توجه به اینکه این نماد اسلامی توسط داعش و صهیونیست‌ها به صورت یک خط مشترک مورد تخریب قرار می‌گیرد، گفت: کسانی که با اندیشه تخریب مسجد سعی می‌کنند به رسالت آن پایان دهند تصوری غلط داشته و در جهل به سر می‌برند.

وی افزود: دنیا بداند هر یک متر زمین برای یک مسلمان نقش مسجد دارد و ترویست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه و صهیونیست‌ها در غزه در تخریب مساجد کاری را پیش نخواهند برد.

سفیر افغانستان در تهران اظهار داشت: جرم سر بریدن پیرمرد، پیرزن، ‌طفل، زن و مرد به مراتب بیشتر از تخریب مسجد است، زیرا اگر مسجد توسط عده‌ای تروریست و جنایتکار و از خدا بی‌خبر ویران شود حتماً توسط مسلمانان بهتر از قبل آباد خواهد شد.

احمدنور خاطرنشان کرد: دیدار انسان‌هایی که توسط گروهک‌های تروریستی مانند داعش و صهیونیست‌ها از بین می‌روند به آخرت برمی‌گردد ولی مساجد هیچ‌گاه پایانی ندارند.

وی درباره دلیل اصلی از بین بردن نمادهای اسلامی توسط تروریست‌ها گفت: متاسفانه سر بریدن و کشتن انسان‌های بی‌گناه بدتر از تخریب نمادهای اسلامی است، زیرا چهره‌ای که توسط این جنایتکاران از  اسلام به دنیا معرفی می‌شوند بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول افغانستانی افزود: همه ما می‌دانیم دنیای تشنه معنویت خیلی در تکاپوی دانستن و فراگیری دین اسلام است.

وی با اشاره به کتاب مثنوی معنوی مولانا اظهار داشت: این کتاب در یک مرحله پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا شد ضمن اینکه از نامش پیدا است که سخن از معنویت دارد به همین د لیل جامعه فاقد معنویت آمریکا به سمت خرید و مطالعه این کتاب گرایش پیدا کرده است که در مورد اسلام هم چنین وضعیتی صادق است.

احمدنور خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا با منفجر کردن مساجد و از بین برده مناره‌ها به عنوان نمادهای دین اسلام و انتشار تصاویر، فیلم‌ها و عکس‌ها از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه خود به همه دنیا نشان دهند اسلام و مسلمانان این گونه رفتار می‌کنند تا گرایشات مردم دنیا به دین نوین اسلام و معنویت موجود در آن را کاهش دهند.

سفیر افغانستان در تهران خاطرنشان کرد: غرب و استکبار و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها به دنبال آن هستند تا اسلام دروغین را به دنیا نشان داده و گرایش مردم به سمت آن را کاهش و افراد را منصرف کنند.

وی گفت: متاسفانه جنایتکاران و تروریست‌های داعش و صهیونیست‌ها که اقداماتشان دقیقا به مانند یکدیگر است می‌کوشند تا به نام اسلام علیه اسلام اقداماتی را انجام دهند.

احمدنور با تاکید براینکه اقدامات وحشیانه تخریب مساجد به جایی نخواهد رسید افزود: بیش از ۱۴ قرن است که توطئه‌های مختلفی علیه دنیای اسلام رخ داده در حالی که هیچ گاه این اقدامات نتیجه‌بخش نبوده است ضمن اینکه گرایشات به این دین عزیز هم روز به روز افزایش پیدا کرده است.

سفیر افغانستان در تهران در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر با دقت نظاره کنیم متوجه خواهیم شد هدف اقدامات گروهک‌های تروریستی علیه اسلام متنفر کردن و منصرف ساختن دنیا از رویاوری مردم طالب معنویت به دین اسلام، حقایق و فهم مطالب آن است.

کد خبر 2883513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha