۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶

نوسازی ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های شمالی

نوسازی ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های شمالی

فاز نخست اجرای طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور در سطح ۱۰۵ هزار هکتار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجری طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور با بیان اینکه فاز نخست اجرای طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور در سطح ۱۰۵ هزار هکتار امسال آغاز می‌شود،  افزود: قرارداد تجاری این طرح سه ساله، هفته پیش  میان پیمانکار چینی و وزارت جهادکشاورزی به عنوان کارفرما منعقد شد.

رضا عظیمی اظهارداشت: اکنون منتظر برقراری خط اعتباری چین به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان هستیم و در صورت تأمین اعتبار، امسال وارد عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی ۱۰۵ هزار هکتاری اراضی خواهیم شد.

وی همچنین از طرح مطالعات اجتماعی برای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی برای نخستین‌بار در دولت یازدهم خبر داد و تصریح کرد: در ۱۸ سالی که از زمان اجرای این طرح می‌گذرد، هیچگاه مطالعات اجتماعی نداشتیم و از این رو همواره در اجرا با مشکلاتی مانند پذیرش کشاورزان روبرو بوده‌ایم.

مجری طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور با بیان اینکه در ۱۸ سال گذشته ۱۱۰ هزار هکتار، اراضی کشاورزی سراسر کشور تجهیز، نوسازی و یکپارچه شده‌اند، گفت: ۸۰ درصد این طرح در دو استان گیلان و مازندران که برنج خیز هستند، اجرا شده است، ضمن اینکه در دولت جدید برای نخستین‌بار برای اجرای این طرح مجری تعیین شده و این طرح با نگاه ویژه‌ای دنبال می‌شود.

عظیمی در مورد اعتبارات سال جاری  طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمالی، اذعان داشت: از محل ردیف‌های ملی، امسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای سه استان گیلان، مازندران و گلستان تخصیص یافته که نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در استان مازندران ۲ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافته بود و این رقم در سال‌جاری با تقریباً ۶ برابر افزایش به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

 

 

کد خبر 2892178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha