۶ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۱

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر:

۲۱۸ واحد پرورش مرغ نیمچه گوشتی در استان بوشهر فعال است

۲۱۸ واحد پرورش مرغ نیمچه گوشتی در استان بوشهر فعال است

دشتی- مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۲۱۸ واحد پرورش مرغ نیمچه گوشتی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری عصر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: در هفته دولت امسال سه طرح کشاورزی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان دشتی افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل آبیاری تحت فشار، یک واحد مرغداری و ساختمان جهاد کشاورزی کاکی است.

منوچهری در خصوص پرورش مرغ نیمچه گوشتی در استان نیز گفت: در استان بوشهر پرورش طیور به شیوه صنعتی با یک واحد آموزشی و ترویجی مربوط به اداره کل کشاورزی وقت در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۵ هزار قطعه در هر دوره در اطراف برازجان شروع شد.

وی بیان کرد: حرکت اصلی پرورش صنعتی طیور در استان از سال ۷۰ شکل تازه‌ای به خود گرفت که این حرکت در چندین بعد به‌صورت کیفی و کمی توانست موجب ارتقای حرفه پرورش مرغ گوشتی در استان بوشهر شود.

منوچهری بیان کرد: در حال حاضر نیز  ۲۱۸ واحد در استان به ظرفیت شش میلیون ۲۵۶ هزار قطعه در هر دوره پرورش و برآورد تولید ۴۱ هزار تن گوشت در سال در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: شرایط آب وهوایی استان به همراه به‌کارگیری دانش فنی جدید در احداث ساختمان و تاسیسات و استفاده از علوم جدید در تغذیه باعث شده که استان در شاخص‌های کیفی پرورش مرغ نیمچه گوشتی حائز رتبه اول در کشور شود به‌طوری که در شاخص ضریب تبدیل و شاخص تولید رتبه اول و در میانگین سن کشتار و تلفات حائز رتبه دوم کشور شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری انجام شده در مرغداری‌های گوشتی استان در حال حاضر بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و حدود ۵۵۰ میلیارد ریال نقدینگی برای تولید کنونی مورد نیاز واحدهای مرغداری گوشتی است.

وی همچنین از اشتغال هزار و ۴۶۸ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۹۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این واحدها خبر داد.

کد خبر 2897317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha