۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۱

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران خبر داد:

فعالیت تحقیقاتی ایران در قطب جنوب/ تبادل پژوهشگران ایران و روسیه

فعالیت تحقیقاتی ایران در قطب جنوب/ تبادل پژوهشگران ایران و روسیه

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: براساس تفاهم نامه این صندوق با بنیاد علم روسیه این دو کشور فعالیت های تحقیقاتی در حوزه قطب جنوب را اجرا می کند.

نصرت الله ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد علم بنیادی روسیه تفاهم نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم نامه در ۳ محور تبادل استاد و دانشجو، تبادل اطلاعات علمی و حمایت از پروژه های مشترک پژوهشی اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه های مشترک پژوهشی میان صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد علم بنیادی روسیه افزود: در این راستا پروژه های مشترک پژوهشی در حوزه های میان رشته ای و ابر علمی مانند تحقیقات در حوزه قطب جنوب و دریای خزر انجام خواهد شد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران بیان کرد: درحال حاضر ۲۴ کشور در منطقه قطب جنوب درحال فعالیت های علمی هستند که ایران نیز براساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد علم بنیادی روسیه می تواند در این زمینه فعالیت کند و در آینده در این منطقه پایگاه علمی و تحقیقاتی تاسیس کند.

ضرغام گفت: در راستای این تفاهم نامه موضوع تبادل استاد و دانشجو در قالب پروژه های مشترک پژوهشی دنبال می شود که در این راستا تبادل پژوهشگران جوان نیز مدنظر است.

وی تاکید کرد: تحقیقات مشترک در زمینه های تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور و برگزاری رویدادهای علمی مانند کنگره و همایش های بین المللی از دیگر محورهای تفاهم نامه صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد علم بنیادین روسیه است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران خاطرنشان کرد: این دو نهاد می توانند ساختار سازمانی برای اجرای مفاد این تفاهم نامه تدوین کنند.  

کد خبر 2899471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha