۲ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۱۶

آیت الله رشاد:

وجود نظام ارتجاعی آل سعود مایه سرافکندگی مسلمانهاست

وجود نظام ارتجاعی آل سعود مایه سرافکندگی مسلمانهاست

رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران با بیان اینکه وجود نظام ارتجاعی آل سعود در منطقه مایه سرافکندگی مسلمانهاست، خواستار اداره حرمین توسط مجمع بین المللی اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی وقوع فاجعه امروز در سرزمین منا که طی آن بیش از هزار زائر خانه خدا جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم شدند، آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران پیامی صادر نمود که بدین شرح است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جور و جهالت سعودیان سفاک و هتاک، صهیون­ مرام و وهابی­ مسلک، پیاپی فاجعه­­ می­ آفریند. امروز که از اعیاد بزرگ اسلامی است، بیش از دو هزار زائر در منا به خون غلطیدند و افزون بر هزار مسلمان، مظلومانه جان باختند.

با وقوع این فاجعه­  عظیم و کم ­سابقه، برای چندمین بار عدم  لیاقت و صلاحیت این قبیله­  غدار برای اداره­ حرمین شریفین آشکار گردید.

وجود این نظام ارتجاعی در منطقه مایه­ سرافکندگی مسلمانهاست و اعمال جاهلانه و جائرانه­ آن حیثیت و امنیت اسلام و مسلمین را به مخاطره افکنده است.

این رژیم دژخیم وسران سرسپرده آن، همزمان سرگرم نسل ­­کشی در یمن، سوریه، عراق و تأمین گروه­های تکفیری و تروریستی منطقه و کشتار حجاج مظلوم در سرزمین وحی ­اند!

تا کی مسلمانان جهان دست روی دست نهاده، تماشاچی خیانت­های روزافزون و رنگارنگ این هزار فامیل عیاش خائن خواهند بود؟ تا فجایع مرگبارتر و بزرگ­تری که علیه امت اسلامی در پیش است واقع نشده، رهبران و نخبگان جهان اسلام برای نجات امت از چنگال این رژیم فرتوت و اداره شایسته­ شؤون حرمین شریفین باید تدبیری بیاندیشند.

این خاندان منحوس، از آغاز قبضه­ قدرت در این ناحیه­ مهم جهان اسلام، مرتکب فجایع بی­ نظیری شده است: تحریف دین و ایجاد انحراف عقیدتی، تفرقه­ افکنی بین امت، ویرانی مزارات اولیا الهی،حصر و اسارت حرمین شریفین، نابودی آثار اسلامی و اماکن مقدس، تاراج و تملک ثروت مسلمین، ژاندارمی کفر و استکبار و محقق ساختن توطئه ­های آمریکا در منطقه، ایجاد فرصت و امنیت برای رژیم اشغالگر قدس، نسل­ کشی و حمایت از تروریسم، مخدوش کردن حیثیت مسلمین و مشوَّه ساختن چهره­  اسلام، از جمله­ حلقات این فجایع زنجیره­ ای ست.

حرمین شریفین مالکیت و ملوکیت ­پذیر نیست و نباید تحت اراده­ یک دولت، آن هم دولتی جائر و ناصالح قرار داشته باشد. این سرزمین به همه­ امت بلکه همه­ بشریت مؤمن تعلق دارد و باید شؤون آن از سوی یک مجمع صالح بین المللی اسلامی اداره شود.

این­جانب به نام شورای حوزه­ های علمیه­ استان تهران و خیل مسؤولان، مدیران، مدرسان و طلاب داغدار و سوگوار این واقعه­ مولمه در سراسر این حوزه ­ها، ضمن طلب رحمت و علو مرتبت برای جان­باختگان شهیدآسای واقعه تلخ مسجد الحرام و فاجعه غم ­انگیزمنا به بازماندگان قربانیان این دو فاجعه انسانی جانگداز تسلیت عرض کرده، شفای عاجل و کامل آسیب­ دیدگان را از بارگاه بلند باری مسألت می کنم.

علی­ اکبر رشاد

رییس شورای حوزه ­های علمیه­ استان تهران

دوم مهر ۱۳۹۴/ دهم ذیحجة ۱۴۳۶

کد خبر 2923668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha