۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳

مستند «تنگراه» راهی متفاوت برای درمان سرطان را نشان می‌دهد

مستند «تنگراه» راهی متفاوت برای درمان سرطان را نشان می‌دهد

مهوش شیخ‌الاسلامی مستندساز، نگاهی متفاوت به بیماری سرطان و راه مبارزه با آن را در مستند «تنگراه» به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهوش شیخ الاسلامی درباره دلایل ساخت فیلم مستند «تنگراه» گفت: یکی از دوستان نزدیک من به نام ماجد نیسی، برادری دارد که به بیماری سرطان مبتلا است و برای درمان بیماری‌ خود راه متفاوتی را در پیش گرفته است و در این فیلم مستند به چگونگی مبارزه فرد مبتلا با بیماری سرطان می‌پردازم.

وی ادامه داد: معمولا کسانی که با این بیماری مواجه می‌شوند، به مصرف داروهای مختلف و شیمی‌درمانی رو می‌ آورند اما شخصیت مستند «تنگراه» نوع معمول برای درمان این بیماری را انتخاب نکرده و می‌خواهد زندگی روستایی که هوا و محیط سالم و بدون دغدغه‌ای دارد تجربه کند. در واقع قصد ندارد بیماری‌اش را باور کند و به زندگی امیدوار است.

شیخ‌الاسلامی درباره‌ نحوه تصویربرداری این مستند توضیح داد: در این فیلم دو بیمار سرطانی حضور دارند؛ یکی از اهواز آمده و دیگری از تبریز. هر دو زیر نظر پزشک هستند و روند درمان را بدون استفاده از مواد شیمیایی ادامه می‌دهند. تصویربرداری این کار هم به صورت متداول فیلم‌های مستند انجام نشده است.

کارگردان فیلم مستند «کول فرح» ادامه داد: حدود شش ماه به این منطقه رفت و آمد داشتیم و در این مدت، دو دوربینی که برای تصویربرداری در نظر گرفته بودم را در اختیار همراهان بیماران و کسانی که با آنها مراوده داشتند، قرار دادیم و برخی از صحنه‌ها را نیز خودم گرفته‌ام.

وی با بیان این مطلب که برای پرداخت به موضوع سرطان در یک فیلم مستند انگیزه شخصی داشته است، یادآور شد: برادرم شش سال پیش بر اثر همین بیماری از دنیا رفت. در تمام مدت بیماری و بعد از آن، آقای ماجد نیسی مثل یک برادر در کنارم بود. ماجد جای برادرم را برای من پُر کرد و حالا که این اتفاق برای برادرش افتاده، خواستم در تمام مدت در کنارش باشم. اتفاقا می‌خواستم یک جایی این دو اتفاق را به هم وصل کنم، اما یادآوری این خاطرات بسیار ناراحت‌کننده بود و ترجیح دادم که این کار را انجام ندادم.

این مستندساز در پایان گفت: خانواده، محبت، طبیعت، آب و هوا و بسیاری مسائل دیگر در پیشگیری و مبارزه با بیماری سرطان نقش دارند، اما در مستند «تنگراه» بیش از هر چیز، زندگی سالم را برجسته کردم که به نظرم برای دچار نشدن به این بیماری، به آن نیاز است.

مستند «تنگراه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهوش شیخ‌الاسلامی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که هم اکنون در مرحله صداگذاری است و در جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده خواهد شد.

کد خبر 2930302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha