۷ آبان ۱۳۹۴، ۹:۴۴

معاون استاندار خراسان شمالی:

حمایت از بخش خصوصی از برنامه های دولت است

حمایت از بخش خصوصی از برنامه های دولت است

بجنورد - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی بر واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی و حمایت از این بخش تاکید کرد.

محمود دلپسند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت با واگذاری بیشتر امور به بخش خصوصی، زمینه های حمایت و تشویق فعالان این بخش را برای سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری و اقتصادی فراهم کرده است، افزود: معتقدیم که حضور کمرنگ دولت در بسیاری از بخش ها، انگیزه تلاش، سرمایه گذاری، رشد تولید و رقابت بین تولید کنندگان را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: دولت باید بیشتر امور را به بخش خصوصی واگذار و خود نقش حمایتی، فنی و تخصصی داشته باشد.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به برپایی نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته در خراسان شمالی تصریح کرد: تبادل توانمندی ها و تجربیات مسئولان واحدهای تولیدی، تجاری و بازرگانی در این نمایشگاهها می تواند زمینه های رشد و توسعه فعالیت های بخش اقتصادی را فراهم کند.

دلپسند، استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: برقراری ارتباط از سوی تولید کنندگان با سایر استانهای کشور و حتی کشورهای خارجی، می تواند ضمن بازاریابی برای عرضه محصولات تولیدی، به تبادل تجربیات و کسب دانش های جدید منجر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی خراسان شمالی را یکی استانهای برخوردار از استعدادهای بالقوه کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اولویت اقتصادی این استان بخش کشاورزی است، اشراف کامل به این حوزه از نظر دانش فنی، زمینه های توسعه بخش کشاورزی و برخورداری کشاورزان از دانش های نوین را فراهم می کند.

وی اعطای تسهیلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با سود اندک و بازپرداخت طولانی، معافیت های مالیاتی و واگذاری زمین اقساطی را بخشی از مشوق های دولت به منظور تشویق فعالان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیماه سال گذشته معاون استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که حداقل ۱۰ درصد از خدمات و امور دستگاه های دولتی در استان بررسی و به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر 2952737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha