۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

یزد صاحب هتل ۵ ستاره می‌شود

یزد صاحب هتل ۵ ستاره می‌شود

یزدـ مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از صدور مجوز برای ساخت هتل پنج ستاره در یزد خبر داد و گفت: مجوز ساخت چهار هتل پنج ستاره در یزد صادر شده است.

محمدمهدی شرافت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یزد از جمله استان‌هایی که به دلیل افزایش آمار گردشگران نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل است بر این اساس علاوه بر استقبال از ساخت هتل‌های کوچک به ویژه در بافت تاریخی یزد با مرمت و بازسازی خانه های قدیمی، از ساخت هتل‌های بزرگ و پنج ستاره نیز حمایت می‌کنیم.

وی از اختصاص زمینی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع در یکی از نقاط خوب شهر یزد برای ساخت هتل پنج ستاره خبر داد و بیان کرد: زمین این هتل از طریق مزایده آماده واگذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد عنوان کرد: در حال حاضر چهار هتل پنج ستاره در استان یزد در مراحل مختلف از اخذ مجوز تا عملیات اجرایی قرار دارند و به تازگی با پیگیری صورت گرفته، زمین دیگری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان آماده واگذاری برای احداث هتل با ویژگی های پنج ستاره در مجاورت بلوار شهید قندی و بیمارستان شهید صدوقی از طریق مزایده شده است.

وی ادامه داد: افراد حقیقی و حقوقی علاقمند برای سرمایه گذاری در این پروژه با مراجعه به معاونت سرمایه گذاری اداره کل و ارائه درخواست و مدارک مربوطه به ویژه مدارکی که تایید كننده توان مالی لازم باشند، می توانند به اداره کل راه و شهرسازی استان برای حضور در مرایده معرفی می شوند.

شرافت با بیان اینكه اعطای تسهیلات احتمالی به این طرح پس از پیشرفت فیزیکی حداقل ۴۰ درصد و در صورت وجود اعتبار اعطا خواهد شد، تصریح کرد: اولویت ارائه تسهیلات با افرادی است که دارای تمکن مالی لازم باشند و بتوانند بدون دریافت تسهیلات، پروژه را تکمیل كنند بنابراین لازم است متقاضی توانایی و برنامه تأمین مالی خود برای اجرای حداقل ۵۰ درصد پروژه را به صورت شفاف و بدون استفاده از تسهیلات بانکی ارائه دهد و میراث فرهنگی تنها پس از اطمینان از این توانایی نسبت به صدور معرفی نامه اقدام خواهد کرد.

وی عنوان كرد: با اجرا و بهره‌‌برداری هتل‌های پنج ستاره در یزد، به زودی نیاز استان به تخت‌های اقامتی تامین می شود و امیدواریم بتوانیم خدمات قابل توجهی به گردشگران ارائه دهیم.

کد خبر 2964402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پرسام امینی ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
      0 0
      کرمان فقط یک هتل استاندارد و بین المللی 5 ستاره داره بعد یزد چهار هتل پنج ستاره در حال ساخت به غیر از 14 هتل 3 و 4 ستاره! واقعا حیف که مسئولین به فکر زیر ساخت های گردشگری کرمان نیستند.واقعا افسوس و صد افسوس
    • بهرام رشیدی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
      0 0
      یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی جهان است، صددرصد یزد چنین هتلی را لازم دارد