۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۲۴

مدیر توسعه بورس کالای کشور:

خرید ذرت باقیمت تضمینی از طریق بورس یک انقلاب در کشاورزی کشور است

خرید ذرت باقیمت تضمینی از طریق بورس یک انقلاب در کشاورزی کشور است

دزفول - مدیر توسعه بورس کالای کشور گفت: قطعاً خرید محصول ذرت باقیمت تضمینی از طریق بورس در خوزستان یک انقلاب بزرگ در بازرگانی کشاورزی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسماعیلی عصر امروز در مراسم اجرای طرح خرید محصول ذرت باقیمت تضمینی از طریق بورس برای اولین بار در کشور که در شرکت شهید رجایی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: امسال در قالب اجرای  ماده  ۳۳ قانون بهره‌وری کشاورزی، سیاست قیمت تضمینی جایگزین سیاست خرید تضمینی محصول شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح کشاورزان باید محصولات خود را به  انبارهای استانداردی  که موردقبول بورس کالا هستند تحویل دهند و گواهی سپرده کالا دریافت کنند.

مدیر توسعه بورس کالای کشور بابیان اینکه کشاورزان این گواهی سپرده را از طریق کارگزاران مورد تأیید بورس در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، گفت: بنابراین خریداران به‌صورت مستقیم محصول ذرت را از کشاورزان خرید می‌کنند و ظرف ۴۸ ساعت پول بازهم به‌صورت مستقیم به‌حساب کشاورز واریز می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این طرح معضل  واسطه از معامله بین خریدار و فروشنده حذف می‌شود و کشاورز محصول خود را  باقیمت روزبه خریدار واقعی خواهد فروخت، تصریح کرد: اگر این قیمت بالاتر از قیمت تضمینی دولت یعنی ۹۶۰ تومان باشد که کشاورز سود بیشتری می‌کند و اگر کمتر باشد که ما به تفاوت قیمت معامله در بورس توسط دولت به کشاورز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: درواقع  سیاست قیمت تضمینی خرید ذرت که جایگزین سیاست خرید تضمینی شده انقلاب بزرگی در بازرگانی کشاورزی کشور خواهد بود چراکه با این طرح دیگر دولت مجبور نیست محصول را از کشاورز بگیرد و با توجه به مشکلات نقدینگی کشور، مانند سال‌های گذشته  بدهکار کشاورزان باشد.

مدیر توسعه بورس کالای کشور بابیان اینکه در این سیاست کشاورز به‌صورت مستقیم محصول خود را بر روی تابلوی بورس کالا می‌برد، گفت: درواقع کشاورز برخورد زیادی با دولت ندارد مگر اینکه محصول فروخته‌شده در بورس پایین تراز قیمت تضمینی باشد که در این صورت دولت موظف به پرداخت ما به تفاوت است.

کد خبر 2967920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha