۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶

روند توسعه در پایتخت انرژی ایران سرعت گرفت؛

پیشرفت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی از ٧٠ درصد گذشت

پیشرفت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی از ٧٠ درصد گذشت

بوشهر - معاون بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: پیشرفت فاز یکم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی از ٧٠ درصد گذشته است.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مشتاقعلی گوهری اظهار داشت: هم‌اکنون شناور فراورش، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام (FPSO) با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در حال ساخت است و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این مطلب افزود: عملیات آزمایش، اسیدکاری و تکمیل هفت حلقه چاه لایه نفتی نیز تا پایان بهمن ماه امسال به پایان می‌رسد و با تکمیل مراحل ساخت، نصب و راه اندازی FPSO، پیش‌بینی می‌شود این فیلد نفتی تا پایان سال آینده به تولید برسد.

معاون شرکت ملی نفت ایران از برگزاری جلسه بررسی مسائل اقتصادی طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در بخش قرارداد بیع متقابل خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه، تغییر شرح کار، هزینه‌های مرتبط و مراحل اخذ مجوزهای قانونی طرح بررسی شد.

لایه نفتی پارس جنوبی که در کشور قطر به میدان‌الشاهین معروف است، در ١٠٥ کیلومتری جنوب بندر عسلویه در مرز مشترک آبی خلیج فارس و مابین ایران و قطر قرار گرفته است.

کد خبر 2968668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha