۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۱

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی:

۱۲۰۰برنامه به مناسبت هفته بسیج در خراسان شمالی اجرا می‌شود

۱۲۰۰برنامه به مناسبت هفته بسیج در خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از برگزاری حدود یک هزار و۲۰۰برنامه در این استان همزمان با هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدحسن مرتضوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: امسال حدود یک هزار و۲۰۰برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در بیش از سه هزار نقطه خراسان شمالی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج دست قدرت خدا» در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: رویکرد ما در برنامه‌های این هفته، تقویت روحیه استکبار ستیزی است.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) افزود: عمق انقلاب اسلامی، توسعه، ترویج و تبیین تفکربسیجی و ساختار بسیج در سراسر جهان است.

ارتباط ۳۵۰ هزار نفر با ساختار سازمانی بسیج

سردار مرتضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵میلیون نفر از جمعیت ایران اسلامی در قالب سازمان بسیج مستضعفین سازماندهی شده و آموزش های لازم را فراگرفته‌اند.

وی افزود: در خراسان شمالی نیز۳۵۰هزار نفر از جمعیت استان با بسیج ارتباط ساختاری و سازمانی دارند.

به گفته سردار مرتضوی تا اکنون بسیج اقشار در قالب۲۲ قشر مورد شناسایی قرار گرفته و در ساختار بسیج به صورت سازمانی تعریف شده‌اند.

وی با اشاره به برخی برنامه های اجرایی این هفته در استان گفت: شرکت بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری نشست های تخصصی بسیجیان و طلاب، برگزاری کارگاه‌های مختلف تخصصی سبک زندگی اسلامی، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و ... از جمله برنامه های هفته بسیج در خراسان شمالی است.

برگزاری اجلاسیه سه هزار شهید استان

سردار مرتضوی با بیان اینکه خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: بیشترین شهدای انقلاب اسلامی را قشر بسیج تشکیل می دهد، از این جهت در این هفته فعالیت اجلاسیه سه هزار شهید استان رقم می خورد و نشست و هماهنگی های لازم نیز با حضور استاندار و مدیران کل خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

به گفته وی، براین اساس سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی پیگیر شکل‌گیری ستادهای شهرستانی است.

انتخابات و بسیج

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در خصوص نقش بسیج در برگزاری انتخابات پیش رو نیز تصریح کرد: حکومت اسلامی بر پایه مردم و اسلام شکل گرفته و مقبولیت نظام از سوی مردم و مشروعیت را از ناحیه اسلام می دانیم.

سردار مرتضوی گفت: براین اساس بسیج خود را ملکف می داند تا در جهت این حرکت اساسی، آحاد مختلف مردم را نسبت به ارزش های اسلامی آگاه و توجیه کند.

وی افزود: امروز یکی از افتخارات نظام مقدس اسلامی در طول حیات خود، برگزاری حدود ۳۶مرحله انتخابات است و امسال نیز بسیجیان استان در راستای مشارکت بیشتر مردم در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش می کنند.

سردار مرتضوی گفت: در بسیج، بصیرت افزایی برای مردم در سطح پایگاه‌ها، محلات، بخش ها و شهرستانهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین بسیج در تامین امنیت انتخابات پیش رو در خراسان شمالی، نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله سالروز تشکیل بسیج مستضعفان از ۲۹ آبان ماه تا پنجم آذر ماه به مدت یک هفته گرامی داشته می‌شود.

کد خبر 2971817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha