۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۷

آموزش و پرورش میزبان مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزی می شود

آموزش و پرورش میزبان مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزی می شود

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش میزبان مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در آبان ماه سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مسیب زاده در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت قرآن عترت و نماز در مدارس کشور در سالن اجتماعات ساختمان علاقمندان این وزارتخانه برگزار شد، گفت: همزمان با هفته گرامیداشت قرآن ۳۲ تیم به استان های کشور اعزام می شوند تا همزمان از فعالیت های مدارس دیدن و آنها را رصد کنند و همچنین نمایشگاه قرآن و دیدار با خانواده شهدا و فعالیت های دیگر را که صورت می گیرد را ارزیابی کنند. همه هفته های ما قرآنی است و این هفته به عنوان یک سمبل است.

وی افزود: با اشاره به مسابقات قرآنی دانش آموزان تصریح کرد: مسابقات قرآنی دانش آموزی در مرحله آموزشگاهی همزمان با هفته بزرگداشت قرآن تا پایان آذر ماه و هفته های آغازین دی ماه ادامه دارد و مرحله منطقه ای آن تا اوایل اسفندماه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مرحله استانی مسابقات تا خرداد ماه قبل یا بعد از امتحانات اجرا می شود. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم مرحله کشوری آن در اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه برگزار خواهد شد. همچنین برای کسانیکه به مسابقات بین المللی راه می یابند دوره های آمادگی داریم تا با آمادگی کامل در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنند.

وی در ادامه به برنامه های قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: حدود ۴ هزار نفر از مدیران طی تابستان و مهرماه به صورت بی سابقه و ارزشمند به صورت قطبی به بهترین وجه با حضور اساتید واجد شرایط و مذهبی و دینی آموزش دیدند تا دانش آموزان را در امر نماز به کار گیری کنند و دوره های آتی را نیز به همین صورت پیگیری کنند. مدیر مدرسه لازم است تا دانش آموزان را برای برگزاری نماز جماعت در مدارس آماده کند زیرا ما هر دفعه به جوانان اعتماد کرده ایم ثمره آن را دیده ایم و امر نماز در مدرسه باید به وسیله خود دانش آموزان انجام شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: موضوع حفظ موضوعی آیات الهی توسط دانش آموزان و نیز حفظ ترتیبی با نام طرح نور از جمله اقدامات به منظور ترویج و تشویق بیشتر دانش آموزان به فراگیری قرآن کریم است.در این طرح دانش‌آموزان در دوره‌های حفظ  ۱، ۳، ۷، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و نیز تمام قرآن کریم شرکت می‌کنند.

وی افزود: کتاب آشنایی دانش‌آموزان مقاطع مختلف با برخی از آیات شریفه قرآن با توجه به سن دانش‌آموزان تدوین شده است و در این طرح دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا تا پایان متوسطه با بیش از ۵۰۰ آیه‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف همچون احترام به والدین، معلمان و ... آشنا می‌شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به  طرح مصباح الهدی به منظور امام شناسی و معرفی سیره و روش اهل بیت(ع) گفت: سال گذشته ۲۲۰ هزار دوره از این کتاب‌ها تهیه و در تمام مدارس کشور توزیع شده است و گوشه‌ای از مقاطع زندگی معصومین(ع) در ۱۴ عنوان کتاب آمده است.

وی گفت: مسابقات قرآنی شکوفه‌ها که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شد به آموزش و پرورش واگذار شده است و مسابقات قرآنی در قسمت دانش‌آموزان و شکوفه‌ها را این وزارتخانه برگزار کند و اعزام برگزیدگان کشوری به مسابقات بین المللی توسط آموزش و پرورش انجام می گیرد.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش میزبان مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در آبان ماه سال آینده است می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت دارالقرآن ها گفت: تعداد ۶۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور وجود دارد و با توجه به برنامه شاخص توسعه تلاش خواهیم کرد که در هر منطقه ۲ دارالقرآن ویژه پسران و دختران تشکیل شود تا ۳ سال آینده این مراکز قرآنی به ۱۵۰۰ مرکز برسد.بعد از ۱۵ سال تمام دارالقرآن‌ها یک مدیر و براساس درجه بندی، نیروی موظف با ۴۸، ۲۴ و یا ۱۲ ساعت موظف در این دارالقرآن‌ها به فعالیت خواهند پرداخت.

مسیب زاده با انتقاد از تشکیل دارالقرآن‌ها در مراکز استیجاری و یا مدارس مخروبه و قدیمی بیان کرد: باید بهترین فضاها در اختیار دارالقرآن‌ها قرار گیرد و  شایسته نیست که فعالیت‌های قرآنی در مکان‌های نامناسب انجام شود.

کد خبر 2999899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha