۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۴۸

امام جمعه مشهد عنوان کرد:

زاويه پیدا کردن با رهبرى به منزله زاويه داشتن با امام حسين(ع) است

زاويه پیدا کردن با رهبرى به منزله زاويه داشتن با امام حسين(ع) است

مشهد- امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه زاویه پیدا کردن با رهبری به منزله زاویه داشتن با امام حسین(ع) است بیان کرد: دشمن به دنبال افراد دارای زاویه با نظام و حمایت از آنها می گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سيد احمد علم الهدى ظهر پنجشنبه در ششمین همایش «هم‌اندیشی مداحان و ستایشگری اهل بیت (ع)» که در هتل نخل مشهد برگزار شد بیان کرد: امروز دشمن با انتخاب افرادى كه با رهبرى زاويه دارند مى خواهد در كشور نفوذ كند و وظيفه اجتماعى مداحان است كه با استفاده از ظرفيت هاى خود با آن مقابله كنند.

نماینده خبرگان رهبری با بيان اينكه بدترين نفوذ فتنه در موضوع رهبرى است، گفت: دیوار ولایت محفوظ است و كسى نمى تواند از آن بالا بيايد اما گاهى به خاطر ويژگى مردم سالارى دينى دروازهاى جامعه در قالب انتخابات باز مى شود كه همه کس می‌توانند در آن وارد شوند در اينجا شما به عنوان نوکر امام حسین(ع) نباید بگذارید هرکسی از آن وارد شود به خصوص كسانى كه با رهبری و ولایت زاویه دارند چرا كه دشمن از آنان به عنوان عامل نفوذی استفاده خواهد كرد.

وى با اشاره به نفوذ دشمن در انتخابات از طريق انتخاب افرادى كه با رهبرى مشكل دارند، افزود: کسی که با رهبری زاویه دارد یعنی با امام حسین(ع) زاویه دارد و شما نبايد بگذاريد اين افراد وارد انتخابات و پيروز شوند.

وی یا بيان اينكه بهترين شناخت براى انسان خودشناسى است، اظهار کرد: اين شناخت تنها محدود به موقعيت انسانى، بشرى يا تكليف نيست بلكه عمده خودشناسى براى انسان شناخت موقعيت كارى و اجتماعى و نقش آفرينى در آن است.

وى خطاب به مداحان و شاعران نخبه افزود: شما به عنوان يك عنصر هنرمند نيروى بانفوذ و قدرتمندى داريد كه در حوزه عواطف و احساسات صاحب نقش و شناخته شده هستيد.

امام جمعه مشهد با بيان اينكه مداحان و شاعران در مقام شعرگويى و اجراى برنامه هايى كه دارند به عنوان چهره هاى معروف جامعه دينى ما به شمار مى روند، عنوان كرد: آيا همين مقدار شناخت براى شما كافى است يا يك خودشناسى بالاترى براى شما نيز لازم است كه از نظر موقعيت و خودشناسى قابل مقايسه نيست.

وى با تاكيد بر شكل گيرى شناخت با مدارك قرآنى ابراز كرد: مداحان و شاعران اهل بيت (ع) با استعداد هايشان در واقع پل ارتباطى بين مردم و زریه ابراهیم(ع) هستند كه اين جايگاه از تمامى موقعیت‌های اجتماعی بالاتر است.

نماینده خبرگان رهبری با بيان اينكه شما واسطه و ابزار استجابت دعای ابراهیم خلیل الله در این نسل هستید، خاطر نشان كرد: شما  در اجرای يك برنامه هزار دل را متوجه اهل بیت مى كنيد به صورتى كه به پهناى صورتشان اشك مى ريزند لذا بايد این وابستگی را حفظ کنیم، انسان‌ها گاهی اوقات در خط قرار می‌گیرند ولی پس از آن فاصله می‌گیرد.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به 53 روضه خوانى خود در مجالس و محافل اظهار داشت: تلاش كنيد در اين مسير نوكر چند منظوره اهل بيت(ع) باشيد نه كارمند حقوق بگير كه ساعت كارى مشخصى دارد چرا كه امام حسین(ع) کارمند نمی‌خواهد، نوکر می‌خواهد تا برایش نوکری کند و هرکاری که مرتبط با ارباب هست انجام دهد.

وى ادامه داد: در عصرى زندگى مى كنيم كه تمام دشمنان اسلام به دنبال نابودى پيام هاى كربلا هستند به طوريكه فوكوياما انديشمند نخبه حساب شده صهيونيستى مى گويد، نيازى نيست اسلام را از بين ببريد بلكه تنها شیعه را باید جمع کرد چرا كه شيعه امروز مانند پرنده‌ای است که دو بال سرخ و سبز دارد.

امام جمعه مشهد اضافه كرد: منظور از بال سبز آن انتظار فرج و بال سرخ قيام كربلا امام حسین (ع) است که با آن پرواز می‌کند؛ این سیاستی است که از جانب فکویاما به کاخ سفید مطرح شده است.

وى ابراز داشت: در نتيجه با توجه به اقدامان دشمنان و تاكيدى كه بر فراموشى آرمانها و پيام هاى كربلا دارد بايد مداحى هاى شما جنبه اجتماعى و بيان مسائل روز جامعه را نيز داشته باشد و همچنين بايد از ظرفيت خود در محافل و مجالس جهت توطئه ها و نفوذ هاى دشمن ايستادگى كنيد.
 

 

کد خبر 3019522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha