۹ خرداد ۱۳۸۵، ۲۰:۰۸

درخواست چين از حماس براي شناسايي رژيم صهيونيستي

چين امروز از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) خواست مبارزه با رژيم صهيونيستي را كنار بگذارد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رويترز،" ليوجيانت چاو" سخنگوي وزارت خارجه چين دركنفرانس خبري گفت : پكن از انزواي سياسي و تحريم اقتصادي فلسطينيان استقبال نمي كند اما درهمان حال ازجنبش حماس مي خواهد ضمن دست كشيدن از مبارزه با اسرائيل وشناسايي اين رژيم ، توافقنامه هاي امضاء شده بين تشكيلات خودگردان و تل آويو را قبول كند .

وي افزود: ما از فرصت پيش آمده درسفر وزير امور خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين به چين استفاده خواهيم كرد تا مواضع اصولي خود را براي وي تشريح كنيم .

اين درخواست مقامات چين پيش از سفر قريب الوقوع محمود الزهار وزير امور خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين به پكن به منظور شركت در نشست عربي و چين صورت گرفت .

قرار است وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين درهمايش عربي و چين در پكن شركت كند و اين نشست كار خودش را از فردا آغاز مي كند و قرار است الزهار با همتاي چيني خود لي جاوجينج ديدار و گفتگو كند .

آمريكا و اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستي جنبش حماس را در ليست سازمان هاي تروريستي خود گنجانده اند زيرا اين جنبش در ميثاق خود خواستار نابودي اسرائيل شده است .

دعوت چين ازحماس براي شركت در نشست عربي خشم مقامات رژيم اشغالگر را برانگيخت تا جاييكه اسرائيل سفيرچين را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود را به وي رسانده است .

مقامات رژيم اشغالگر قدس گفتند اين اقدام چين مانعي در برابر صلح ايجاد مي كند اما ليوگفت موضع چين لزوم تماس بين طرفين درگير جهت حل اختلافاتشان است .

کد خبر 333713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha