دور بعدی مذاکرات فتح و حماس اوایل مارس برگزار می‌شود

دور بعدی مذاکرات فتح و حماس اوایل مارس برگزار می‌شود

یک منبع مطلع از برگزاری دور بعدی مذاکرات بین فتح و حماس به منظور دستیابی به مصالحه فلسطینی در اوایل ماه مارس آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، یک منبع مطلع اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات آشتی فلسطینی بین فتح و حماس اوایل ماه مارس آینده برگزار خواهد شد. این منبع اعلام کرد که رهبران فتح و حماس در حال حاضر مشغول بررسی آنچه دو طرف در دور قبلی مذاکرات خود در دوحه قطر به آن دست یافتند، هستند.

وی گفت: دو طرف در دور قبلی مذاکرات به رویکردی عملی دست یافتند و در حال حاضر رهبران دو جنبش این رویکرد را بررسی می کنند. دو جنبش در دور بعدی مذاکرات خود که ماه مارس برگزار خواهد شد موضع خود را به شکل واضح بیان خواهند کرد تا اگر موانعی وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

منبع مذکور افزود: دو طرف در دور قبلی مذاکرات به منظور موفقیت گفتگوها و عدم تیره شدن فضای آن، بر ضرورت محرمانه نگه داشتن گفتگوها و عدم بیان اظهارات رسانه ای مگر در صورت حصول نتیجه به توافق دست یافتند.

لازم به ذکر است که نمایندگان جنبش فتح و حماس به منظور بررسی اجرای آشتی فلسطینی بین دو طرف روز یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته (۱۸ و ۱۹ بهمن) در دوحه پایتخت قطر دیدار کردند. جنبش حماس در پایان این مذاکرات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان دو جنبش در دیدار خود در دوحه به رویکرد عملی مشخصی درباره آشتی ملی دست یافتند.

گفتی است فتح و حماس در ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ توافقنامه ای را امضا کرده اند که بر تشکیل دولت وحدت ملی طی شش ماه و سپس برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و تشکیل مجلس ملی به صورت همزمان تاکید داشت.

کد خبر 3558983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha