۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۵۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

انتخاب صحیح ائمه جماعات عاملی مهم در جذب مردم به مسجد است

انتخاب صحیح ائمه جماعات عاملی مهم در جذب مردم به مسجد است

اصفهان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان انتخاب صحیح ائمه جماعات را عاملی مهم در جذب مردم به مسجد دانست و گفت: برخوردهای اولیه موجب جذب و یا دفع افراد به خصوص نوجوانان و جوانان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی در کشور جایگاه خوبی دارند و با ساماندهی ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور می‌توانیم آنها را به عنوان یک مدل جهانی گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه جا دارد در باره ارتباط مردم با مسجد به طور تخصصی کارکنیم و کارکرد مساجد را افزایش دهیم، ادامه داد: در سال های اولیه پس از وقوع انقلاب اسلامی مسجد در زندگی جوانان، نوجوانان و افراد مسن نقشی ویژه داشت و مرکز تجمع مردم در یک محله بود اما امروز این مسئله به میزان قابل توجهی کمرنگ شده و باید برای بهبود آن تلاش مضاعفی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تلفیق فرهنگ و هنر در مسجد تعریف کرد و بیان داشت: منزلت مسجد در فرهنگ مردم کشور ما منزلتی بالا و قابل توجه است؛ علیرغم این مسئله اما متاسفانه میزان رجوع مردم به مساجد و مشارکت آنان با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری آن چندان هم شان جایگاه مسجد نیست و این نشان دهنده این مسئله است که ما طی سال های پس از انقلاب اسلامی نسبت به تثبیت جایگاه مسجد در زندگی روزمره مردم کوتاهی کرده ایم.

انتخاب صحیح ائمه جماعات عاملی مهم در جذب مردم به مسجد است

وی با بیان اینکه ریاست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر عهده امام جماعت مساجد است، اظهار داشت: این کانون‌ها نهادهای اداری و سازمانی نیستند که بودجه‌ای دریافت و بر اساس آن فعالیت کنند بلکه در حقیقت مردم و به خصوص جوانان اعضای این کانون‌ها هستند که با اخذ مجوز کار خود را آغاز کرده‌اند و در کنار فعالیتشان حمایت ناچیزی نیز از آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی انتخاب صحیح ائمه جماعات را عاملی مهم در جذب مردم به مسجد دانست و گفت: نحوه رفتار یک امام جماعت در مسجد عامل بسیار مهمی است که می تواند در برخوردهای اولیه موجب جذب و یا دفع افراد به خصوص نوجوانان و جوانان شود.

کد خبر 3571424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha