۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۳۶

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری:

کردستان قطب نقاشی کشور/احمد خلیلی فرد نماد یک هنرمند واقعی است

کردستان قطب نقاشی کشور/احمد خلیلی فرد نماد یک هنرمند واقعی است

سنندج – رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: کردستان در حوزه نقاشی دارای هنرمندان شاخص و برجسته ای است و به همین دلیل می توان این استان را قطب نقاشی در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی گودرزی دیباج یکشنبه شب در مراسم اختتامیه دوسالانه نقاشی کردستان و تجلیل از استاد احمد خلیلی فرد در سنندج اظهار داشت: خوشبختانه کردستان در حوزه هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی دارای جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی است.

وی ادامه داد: کردستان هنرمندان بسیار خوب و مطرحی در عرصه نقاشی در اختیار دارد و امروز کارهای هنری این عزیزان نه تنها باعث افتخار مردم کردستان شده اند که حتی مایه افتخار کشور نیز هستند.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: من هر وقت که به کردستان سفر می کنم از فعالیت ها و ذوق هنرمندان نقش این استان انرژی می گیرم و این مهم نشان می دهد که کردستان در حوزه نقاشی دارای جایگاه و منزلتی ویژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه هنری استاد احمد خلیلی فرد هنرمند کردستانی اشاره کرد و افزود: استاد خلیلی فرد به معنی واقعی کلمه یک هنرمند است و ویژگی های فردی وی نیز در نوع خود منحصر به فرد است.

گودرزی دیباج یادآور شد: در حالی که معمولا هنرمندان به دلیل توانایی هنریشان مطرح می شوند ولی استاد خلیلی فرد در حوزه فردی نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است که وی را از دیگران متمایز می کند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و فردی استاد احمد خلیلی فرد، اظهار داشت: رفتار و منش استاد خلیلی فرد باعث شده است که وی همان چهره مردمی و خالص باقی بماند.

وی ضمن تقدیر از رئیس حوزه هنری کردستان برای برگزاری برنامه ها و فعالیت های مختلف هنری در این استان، گفت: من خیلی خوشحالم که امشب در این مراسم حضور دارم و جمع زیادی از هنرمندان مطرح و برجسته استان را می توانم از نزدیک ببینم و این یک افتخار است.

در جریان برگزاری این مراسم ضمن تجلیل از یک عمر فعالیت هنری استاد احمد خلیلی فرد، برگزیدگان دوسالانه نقاشی کردستان هم با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان کردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج تجلیل و تقدیر شدند.

استاد احمد خلیل فرد نقاش و مجسمه ساز کردستانی در سنندج به دنیا آمده است و در طول سالهای بسیار علاوه بر برگزاری نمایشگاه های متعدد انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور به عنوان مدرس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تدریس کرده است.

کد خبر 3574450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha