۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹

جمعیت دانشجویی مردمی امام علی(ع) گلستان برگزار کرد؛

نمایشگاه «بوی عیدی» کمکی برای کودکان کار و بدسرپرست

نمایشگاه «بوی عیدی» کمکی برای کودکان کار و بدسرپرست

گرگان – نمایشگاه «بوی عیدی» باهدف کمک به کودکان کار و بد سرپرست توسط جمعیت مردمی امام علی (ع) در شهر گرگان برپا شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مونا محمدقاسمی: بوی عیدی، بوی کاغذ رنگی، بوی مهربانی نمایشگاهی است که توسط جمعیت دانشجویی مردمی امام علی(ع) در آستانه نوروز ۹۵ ویژه کودکان کار و بد سرپرست در در سوله واقع در محوطه تالار فخرالدین اسد گرگانی شهر گرگان برپا شده است.

وارد نمایشگاه که می‌شوم آثار هنری کودکان بازمانده از تحصیل که در سمت راست و چپ نمایشگاه چیده شده نظرم را جلب می‌کند. برخی از نقاشی‌ها با آبرنگ تعدادی با ماژیک یا مداد رنگی کشیده شده‌اند.

 تعداد غرفه‌ها اندک است، برخی غرفه‌ها مخصوص فروش محصولات غذایی است و برخی دیگر صنایع‌دستی مانند دستبندهای تزئینی، پاکت هدیه، گل سرهای دست‌ساز و انواع رومیزی‌ها.

به دنبال مسئول نمایشگاه هستم، مرد جوانی که مشغول مرتب کردن بوفه است رانشانم می‌دهند به سراغش می‌روم، خودم را معرفی می‌کنم و درخواست گفتگو می‌کنم.

جمعیت امام علی یک جمعیت مردمی است

آرمان موسوی، مسئول روابط عمومی جمعیت امام علی با توجه به اینکه سرش شلوغ است قبول می‌کند تا چنددقیقه‌ای همراهی‌ام کند. از موسوی در رابطه با فعالیت اصلی جمعیت امام علی می‌پرسم و او می‌گوید: جمعیت امام علی (ع) یک سازمان مردم‌نهاد (غیرسیاسی و غیرانتفاعی) است که در سال ۱۳۷۹ توسط شارمین میمندی نژاد تأسیس شد.

موسوی ادامه می‌دهد: فعالیت اصلی جمعیت امام علی (ع) برای کمک به آسیب‌های اجتماعی است و با تکیه‌بر حمایت‌های مادی و معنوی مردم و حضور پررنگ نیروهای داوطلب به‌ویژه دانشجویان و اقشار فرهیخته در کنار افراد دردمند جامعه الگوی جدیدی از مسئولیت‌پذیری دینی و اجتماعی را ارائه می‌دهد؛ همچنین با ایجاد مراکزی به نام خانه ایرانی در محلات محروم زمینه را فراهم می‌کند تا داوطلبان و دانشجویان در این خانه‌ها حاضر شوند و از کوله‌بار درد کودکان رنج‌کشیده بکاهند.

 

 

مسئول روابط عمومی جمعیت امام علی بیان می‌کند: کودکان موردحمایت در خانه‌های ایرانی از خدمات آموزشی، تحصیلی، هنری، ورزشی، خدمات پزشکی، مشاوره و تغذیه مناسب بهره‌مند می‌شوند و تمامی این خدمات به شکل رایگان و از طریق کمک‌ها و حمایت‌های مردمی تأمین می‌شود.

آرمان موسوی در رابطه با نمایشگاه بوی عیدی می‌گوید: نمایشگاه بوی عیدی یکی از طرح‌های جمعیت امام علی (ع) است که هرساله اواسط اسفند در کشور برگزار می‌شود و جمعیت امام علی گرگان که از اردیبهشت سال ۹۳ شروع به کارکرده، امسال برای اولین بار اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است.

کودکان افغان هم تحت پوشش جمعیت امام علی (ع) هستند

از موسوی در رابطه با  تعداد کودکان تحت پوشش جمعیت می‌پرسم و او می‌گوید: با توجه به قانونی که آموزش‌وپرورش برای اتباع خارجی که به شکل قانونی در کشور زندگی می‌کنند گذاشته است حدود ۶۰ کودک که شامل اتباع افغان نیز هستند را در مدارس ثبت‌نام کردیم و در امر تحصیل تحت پوشش خود قراردادیم. البته  فعالیت ما شامل کل استان می‌شود ولی خانه علم ما در گرگان فعالیت می‌کند.

مسئول روابط عمومی جمعیت امام علی استقبال مردم از نمایشگاه بوی عیدی را خوب توصیف کرد و می‌گوید: یکی از جنبه‌های برگزاری این نمایشگاه معرفی جمعیت امام علی بود که تا حد قابل قبولی انجام شد.

 

 

از آرمان موسوی بابت وقتی‌که در اختیارم گذاشت تشکر می‌کنم و به سمت یکی از غرفه‌ها که دو بانوی جوان در حال چیدن مجله و فصل‌نامه روی میز هستند، می‌روم.

از مدت حضورشان در جمعیت امام علی می‌پرسم و اینکه چرا داوطلبانه بدون دریافت مزدی خود را وقف این کارکرده‌اند.

 پرند قره داغی که به‌تازگی تحصیلات خود را به پایان رسانده است می‌گوید: از خرداد سال گذشته این مجموعه را همراهی می‌کنم و سال‌ها قبل هم پیگیر عضویت در مجموعه جمعیت امام علی تهران بودم.

کمک به قشرآسیب پذیر جامعه وظیفه همگانی است

قره داغی می‌گوید: دلیل اینکه من و افرادی مثل من که برای جمعیت امام علی کار می‌کنیم صرفاً انجام کار خیر نیست چراکه اصلاً فکر نمی‌کنیم در حال انجام کار خیر هستیم بلکه دلیلش این است که کمک به همنوعان را وظیفه خود می دانیم. چون همه مثل حلقه‌های زنجیر هستیم که اگر یکی از این حلقه‌ها پاره شود کل زنجیر دچار مشکل می‌شود.

بانویی که مشغول برانداز کردن صنایع بافتنی است نظرم را جلب می‌کند، کنارش می‌ایستم و با یکدیگر لیف و زیرلیوانی‌های بافته‌شده را بررسی می‌کنیم. دلیل حضور و نحوه مطلع شدن از برگزاری نمایشگاه را از او جویا می‌شوم.

خانم فرساد که دبیر بازنشسته است می‌گوید که در کلاس خوشنویسی از همکلاسی‌هایش شنیده است در این مکان نمایشگاهی برگزارشده که جمعیت امام علی بانی برگزاری آن است.

فرساد ادامه می‌دهد: قبلاً نسبت به فعالیت‌های جمعیت امام علی اطلاعاتی به دست آورده بودم و در جریان هستم که به کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار کمک می‌کنند، البته این نمایشگاه تنوع و جذابیت زیادی ندارد و جا داشت تا بیشتر کار شود.

 

 

این دبیر بازنشسته اضافه می‌کند: اگر واقعاً می‌خواهند به بچه‌های بی‌سرپرست کمک کنند پیشنهاد می‌کنم بیشتر با مسئولین در ارتباط باشند و فقط به کمک‌های مردمی متکی نباشند چراکه شهر ما ازنظر کمک به محرومان پتانسیل خوبی دارد و با مدیریت خوب می‌شود کاری کنیم تا دیگر شاهد دیدن کودکان کار نباشیم.

در انتهای سوله تعدادی صندلی چیده شده و صحنه‌ای برای اجرای موسیقی در حال آماده‌سازی است. ماجده سادات بزرگی به همراه دوستانش منتظر شروع اجرای گروه موسیقی «کرشن» هستند. به کنارشان می‌روم و سابقه حضورش در نمایشگاه‌های مشابه بوی عیدی را جویا می‌شوم.

سادات بزرگی می‌گوید: من در اوایل تأسیس جمعیت امام علی در گرگان با این موسسه همکاری می‌کردم اما حدود یک سالی است که کمرنگ شده‌ام و دوباره تصمیم دارم فعالیت خود را از سر بگیرم.

وی در ادامه می‌گوید: تبلیغات گسترده‌ای در سطح اینترنت در رابطه با این نمایشگاه دیده‌ام و ترغیب شدم که به این نمایشگاه بیایم.

به سادات بزرگی نظر خانم فرساد را منتقل می‌کنم که ازنظر او جا داشت این نمایشگاه جذابیت بیشتری داشته باشد اما سادات بزرگی این حرف را قبول ندارد و می‌گوید: جمعیت امام علی جمعیتی مردمی است و این نمایشگاه با کمک‌های مردمی دایر شده، شاید ازنظر تعداد غرفه‌ها اندک باشد ولی همین مقدار اندک هم توسط کمک‌های مردم است و اجرای موسیقی در کنار این نمایشگاه هم ایده خوبی برای جذب مخاطب به نمایشگاه است تا باهدف جمعیت امام علی بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه تا روز ۱۸ اسفند ادامه دارد و برای افرادی که می‌خواهند با خرید از این نمایشگاه در تأمین هزینه عیدی کودکان بد سرپرست و کودکان کار کمک کنند پذیرای آن‌هاست.

کد خبر 3574531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha