۱ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۳۶

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

بیمارستان سیار در حرم مطهر رضوی مستقر شد

بیمارستان سیار در حرم مطهر رضوی مستقر شد

مشهد-سرپرست معاونت درمان موسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت:‌ به دلیل ازدحام جمعیت و ارائه خدمات در صورت نیاز بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل و اتاق عمل در حرم مطهر مستقر شده است.

حمیدرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر تاکید کرد:‌ به دلیل شرایط حساس حرم مطهر رضوی و ازدحام زائران در آخرین روز سال و لحظه تحویل سال جدید و مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری برای دومین سال پیاپی بیمارستان صحرایی با تمام امکانات یک بیمارستان مجهز و اتاق عمل در حرم مطهر مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ازدحام زائران و مجاوران رضوی در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی امکان انتقال بیماران از داخل حرم مطهر به بیمارستان های نزدیک حرم نیز وجود ندارد و به همین دلیل بیمارستان صحرایی به صورت موقت در حرم مطهر در این دو روز دایر شده است.

سرپرست معاونت درمان موسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این بیمارستان در نوروز ۹۴ بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده داشت گفت: بیشتر مراجعه کنندگان با مشکلات تنفسی، قلبی، مسمومیت های غذایی مواجه شده بودند.

وی ادامه داد:‌ در این دو روز تعداد پایگاه های اورژانس داخل حرم مطهر به ۴۰ پایگاه با ۲۰۰ نفر نیروی موتوری و غیرموتوری می رسد.

رحیمی با بیان اینکه استاندارد کشوری رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیمار در درون شهرها به طور متوسط هشت دقیقه و در خارج از شهرها ۱۵ دقیقه است، ابراز کرد: نیروهای اورژانس مستقر در حرم مطهر در مدت چهار دقیقه خود را بر بالین بیمار می رسانند.

سرپرست معاونت درمان موسسه درمانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: دارالشفا امام رضا(ع) قدیمی ترین موقوفه درمانی آستان قدس رضوی است که خدمات آن به صورت شبانه روزی ارائه می شود.

وی افزود: این موسسه درمانی خدماتی از قبیل خدمات اورژانس، ویزیت سرپایی، پزشک عمومی، بخش های بستری موقت خواهران و برادران، تزریقات و پانسمان، داروخانه، خدمات تخصصی در ۱۵ رشته پزشکی، هفت رشته فوق تخصصی، فیزیوتراپی، چشم پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، توانبخشی، رادیولوژی، آزمایشگاه، طب کار، واحد دیابت، قلب و مشاوره ژنتیک را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

رحیمی با اشاره به اینکه این موسسه در طول سال بیش از یک میلیون مراجعه کننده دارد، گفت: در روزهای معمولی روزانه بیش از سه هزار نفر و در ایام خاص روزانه بیش از پنج هزار نفر در این موسسه ویزیت می شوند.

کد خبر 3583270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha