۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹

مهر گزارش می‌دهد؛

«زیدابوالحسن»نگین گردشگری مذهبی ورامین/فرصت زیارت نواده امام سجاد

«زیدابوالحسن»نگین گردشگری مذهبی ورامین/فرصت زیارت نواده امام سجاد

ورامین- امامزاده زید ابوالحسن(ع) از امامزادگان شاخص شهرستان ورامین و یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در توسعه گردشگری مذهبی دیار ۱۵ خرداد به کار گرفته شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: شهرستان ورامین یکی از مناطقی است که از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای گسترش و توسعه گردشگری مذهبی برخوردار است.

امروز توجه به گردشگری مذهبی می‌تواند زمینه حضور مسافران و گردشگران را از اقصی نقاط کشور به ورامین فراهم آورد و این امر مستلزم برنامه‌ریزی مدون و منظم مسئولان و فعالان این حوزه است.

به عقیده کارشناسان، شهرستان ورامین می‌تواند در حوزه گردشگری مذهبی بدرخشد و وجود ۴۵ امامزاده واجب‌التعظیم و بقعه متبرکه، این مهم را به اثبات می‌رساند.

امامزاده زید ابوالحسن(ع) قبل از بازسازی

امامزاده زید ابوالحسن(ع) از امامزادگان شاخص ورامین است

در این میان آنچه بیش از همه‌چیز به چشم می‌آید، آن است که هنوز از ظرفیت‌های موجود مذهبی شهرستان ورامین برای توسعه گردشگری در این حوزه استفاده‌نشده است.

امامزاده زید ابوالحسن(ع) در کنار امامزادگان دیگر شهرستان ورامین نظیر امامزاده سید فتح‌الله، کوکب الدین، عبدالله، شاهزاده محمد، طاهر و مطهر و... می‌تواند در گسترش و توسعه گردشگری مذهبی موردتوجه قرار گیرد.

امامزاده زید ابوالحسن(ع) پس از بازسازی

امامزاده زید ابوالحسن از امامزادگان شاخص شهرستان ورامین است که دارای شجره‌نامه بوده و مردم در طول سال برای دریافت حاجات خود به این آستان مقدس مراجعه می‌کنند.

تا چند سال پیش توجه جدی به بنای امامزاده زید ابوالحسن(ع) نمی‌شد اما طی سال‌های گذشته باهمت خیرین و ورود برخی ارگان‌ها و شخصیت‌ها نظیر امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین، کار بازسازی این بنای مقدس آغاز شد.

امامزاده زید ابوالحسن(ع) از بزرگان عصر خود بوده است

طی سال‌های اخیر ساخت و مرمت گنبد، ضریح و محیط داخلی و پیرامونی امامزاده زید ابوالحسن(ع) شهرستان ورامین آغازشده و برخی از این پروژه‌ها به نتیجه نیز رسیده است.

یوسف تاجیک اسماعیلی مدیر آستان مقدس امامزاده زید ابوالحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امامزاده زید ابوالحسن(ع) از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گردشگری مذهبی برخوردار است.

وی افزود: این امامزاده واجب‌التعظیم به‌مانند نگینی درخشان در مرکز شهر ورامین می‌تواند منشأ گسترش و توسعه فرهنگ ناب اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد.

تاجیک اسماعیلی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تلاش شده است که برنامه‌های فرهنگی متعددی در طول سال و در مناسبت‌های مختلف در امامزاده زید ابوالحسن(ع) تدارک دیده شود.

وی بیان داشت: امامزاده زید ابوالحسن(ع) از بزرگان و فرهیختگان زمان خود بوده که جایگاه برجسته‌ای را در میان مردم داشته و به‌عنوان یک امین و بزرگ شناخته می‌شده است.

تاجیک اسماعیلی گفت:  امامزاده زید ابوالحسن(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) بوده و دارای شجره‌نامه قطعی است و این ویژگی در معدود امامزادگان منطقه یافت می‌شود.

امامزاده زید ابوالحسن از نوادگان امام سجاد(ع) است

وی تأکید کرد: بر اساس تحقیقی که درباره امامزاده زید ابوالحسن(ع) طی سال‌های اخیر انجام‌گرفته، امامزاده علی در جعفرآباد جنگل، پدر این امامزاده واجب‌التعظیم بوده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده زید ابوالحسن(ع) ورامین یادآور شد: همچنین امامزاده عبدالله ورامین به‌عنوان پدربزرگ و امامزاده هادی مدفون در جوادآباد به‌عنوان پسر امامزاده زید ابوالحسن(ع) محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: امامزاده زید ابوالحسن(ع) آمادگی پذیرایی از مهمانان و مسافران و گردشگران مذهبی را در طول سال دارد و ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی هر چه بیشتر این امامزاده واجب‌التعظیم است.

امامزاده زید ابوالحسن(ع) یک ظرفیت فرهنگی است

آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امامزاده زید ابوالحسن(ع) یک ظرفیت فرهنگی است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کرد.

وی افزود: این امامزاده واجب التعظیم می تواند زمینه ساز گسترش و توسعه فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت در ورامین شود و باید با برنامه ریزی صحیح از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای بهسازی و مرمت این بنای مقدس انجام شده و باید همه توان و امکانات برای استفاده از ظرفیت امامزاده زید ابوالحسن(ع) به کار گرفته شود.

به هر ترتیب مسافرانی که در این ایام از شهرستان ورامین عبور کرده و یا در این منطقه مهمان هستند، سری هم به امامزاده زید ابوالحسن(ع) زده و از برکات معنوی آن استفاده کنند.

کد خبر 3586161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha