۶ مرداد ۱۳۸۵، ۸:۵۹

رئيس صنايع دستي استان مركزي:

بازار امروز صنايع دستي به نفع صنايع دستي وارداتي است

رئيس صنايع دستي استان مركزي گفت: بخشي از بازار امروز صنايع دستي كشور به نفع صنايع دستي خارجي است.

مصطفي كميلي در گفتگو با خبرنگار مهر در اراك افزود: اكنون مهمترين بازارهاي صنايع دستي در اختيار صنايع دستي خارجي به ويژه چيني و هندي است.

 

وي با اشاره به بي توجهي مسئولان ذيربط به اين امر و اشاعه استفاده از صنايع دستي خارجي ، اضافه كرد: اين در حالي است كه صنايع دستي ايران از نظر زيبايي ، كيفيت و تنوع مقام اول جهان را دارد.

 

كميلي تصريح كرد:  در حال حاضر روند استفاده از صنايع دستي وارداتي در كشور در حال افزايش است كه نيازمند چاره انديشي هستيم.

 

وي اين امر را باعث ناامن شدن فضاي كاري هنرمندان صنايع دستي داخلي خواند و گفت: توجه بيشترهنرمندان به تنوع در توليدات صنايع دستي و سليقه مخاطبان، قرار دادن تسهيلات مورد نياز در اختيار هنرمندان داخلي، توجه و تبليغ از ضروريات است.

 

رئيس صنايع دستي استان مركزي افزايش نمايشگاه هاي صنايع دستي را در راستاي توجه بيشتر به صنايع دستي عنوان كرد و گفت: صنايع دستي با كمترين سرانه قادر به اشتغال زايي مولد و پايدار است.

 

وي با اشاره به توجه دولت به توسعه گردشگري، گفت: توجه به عرصه صنايع دستي مي تواند به توسعه مكمل گردشگري و صنايع دستي منجر شود.

 

وي حمايت هاي قانوني را از ديگر راهكارها عنوان كرد و گفت: تسهيلات بنگاه هاي زودبازده فرصت خوبي بريا هنرمندان و صنعت‌گران حوزه صنايع دستي است كه از آن استفاده كنند.

 

كميلي افزود: بيش از يك هزار نفر از هنرمندان استان در قالب بنگاه هاي زودبازده درخواست وام ارسال كرده اند و در انتظار ارائه تسهيلات زودبازده هستند.

کد خبر 358788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha