۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰

روزنامه پاکستانی مدعی شد:

نواز شریف به «راحیل شریف» درخواست ادامه فرماندهی بر ارتش را داد

نواز شریف به «راحیل شریف» درخواست ادامه فرماندهی بر ارتش را داد

یک روزنامه پاکستانی مدعی شد که نواز شریف در دیدار خود با «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان به وی درخواست ادامه فرماندهی بر ارتش را داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «رانا مبشر» یکی از روزنامه نگاران پاکستانی در گفتگوی تلویزیونی مدعی شده است: «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در دیدار دیروز خود با «راحیل شریف» از وی خواست تا چهار سال دیگر فرماندهی ارتش پاکستان را به عهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: راحیل شریف این درخواست نواز شریف را نپذیرفته است. حتی اگر پارلمان پاکستان از راحیل شریف درخواست کند که وی می تواند تا چهار سال دیگر فرماندهی ارتش را بعهده داشته باشد، وی هرگز این درخواست را قبول نخواهد کرد.

لازم به ذکر است راحیل شریف در نوامبر سال جاری میلادی از فرماندهی ارتش پاکستان بازنشسته می شود. اما طبق قانون اساسی پاکستان نخست وزیر این کشور می تواند تا یک دوره چهار ساله مدت فرماندهی فرمانده ارتش را تمدید نماید.

پس از انتشار «اسناد پاناما» و قرار گرفتن نام فرزندان وی در لیست منتشر شده از سوی شرکت حقوقی «موساک فونسکا» وی با فشارهایی داخلی از سوی احزاب مخالف دولت خود مواجه شده است و برخی از رهبران احزاب مخالف دولت چون «عمران خان» رهبر حزب انصاف پاکستان از وی خواسته اند از سمت نخست وزیری استعفا کند. نواز شریف در تلاش است با تمدید دوره فرماندهی «راحیل شریف» بر ارتش پاکستان از خطر کودتای ارتش بر علیه دولت خود رهایی یابد.

کد خبر 3656339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha