۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

ماهنامه آزما به «نوستالژی» رسید

ماهنامه آزما به «نوستالژی» رسید

شماره یکصد و شانزده ماهنامه «آزما» با پرونده‌های درباره امیر نادری، فیلمساز ایرانی و موضوع نوستالژی، روی دکه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین پرونده این شماره «آزما» به بهانه ۷ خرداد زادروز امیر نادری، به این فیلمساز ایرانی مقیم خارج اختصاص دارد.

مطالب این بخش که عنوان آن «دویدن تا فراسوی خط پایان» است، به قلم چهره‌هایی مانند سیف‌الله صمدیان، محمدرضا اصلانی، محمد حقیقت، سعید نوری، محسن شاندیز، مسعود کیمیایی، محسن راستایی و آیدین آغداشلو، نوشته شده است.

دومین پرونده این شماره ماهنامه آزما به موضوع «نوستالژی» می‌پردازد؛ اینکه آیا نوستالژی دلتنگی‌هایی برای گذشته است یا هراس‌هایی از آینده؟ در این بخش و با همین موضوع نیز با چهره‌هایی مانند حورا یاوری، ساسان فاطمی، علی زارعان، فرزاد ادیبی، محمودرضا رحیمی، گفتگو شده و آثاری از آندره تارکوفسکی، مسعود کوثری و اسوتلانا بویم هم در این باره آمده است.

این نشریه در بخش داستان خارجی خود، قصه‌ای از سسار آیرا با نام «ریسمان ماکوتو» و داستانی از گریس استتون کوتز با نام «آلوهای وحشی» را آورده است.

بخش داستان ایرانی «آزما» هم مشتمل بر داستان «شهر شطرنجی» حمزه برمر است. نقد و بررسی کتاب «مهاجر خوشبخت» از ماریو پوزو به قلم صادق وفایی و معرفی چند عنوان کتاب تازه در حوزه‌های مختلف، دیگر مطالب آزماست.

شماره ۱۱۶ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «آزما» به مدیرمسئولی ندا عابد و با سردبیری هوشنگ اعلم، در ۷۵ صفحه و با بهای ۶۰۰۰ تومان منتشر شده و روی دکه‌های روزنامه‌فروشی قرار گرفته است.

کد خبر 3666405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha