۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

نقش نیروی دریایی در ناکام ماندن فتح یک روزه خرمشهر بی بدیل است

نقش نیروی دریایی در ناکام ماندن فتح یک روزه خرمشهر بی بدیل است

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه ایثار و مقاومت تکاوران نداجا در تاریخ ایران، اسلام و جنگ‌ها برای همیشه ثبت است، گفت: نقش آنها در به هم ریختن نقشه دشمن برای فتح یک روزه خرمشهر بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر که صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: بنده تمام افتخارات امروز ایران اسلامی و امت اسلام را پس از رحمت خدا، محصول دفاع‌مقدس دانسته و دفاع‌مقدس را محصول کار شما پیشکسوتان عرصه نبرد و دفاع مقدس می‌دانم.

وی افزود: در این عرصه همه نیروها درخشیدند و میدانی برای درخشش ملت ایران، شهدا، جانبازان، آزادگان و بسیجیان بود.

نایب رئیس مجلس نهم تصریح کرد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در غربت خرمشهر، آبادان و خطه‌های جنوبی کشور مردانه ایستادند و خدمات بسیار زیادی انجام دادند.

وی با طرح این سؤال که چگونه می‌توان از خدمات ناخدا یکم صمدی تقدیر کرد؟ گفت: مردی که قبل از آغاز تهاجم دشمن، بازنشسته شده بود اما تقاضای بازگشت به صحنه نبرد کرد؛ لباس رزم می‌پوشد و به میدان می‌آید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تردیدی نیست که در ساعات تهاجم دشمن، تنها تکاوران نیروی دریایی ارتش بودند که با تمام توان خود دفاع کردند تا چالشی در مقابل دشمن ایجاد کنند، اظهار داشت: نقش آنها در به هم ریختن نقشه دشمن برای فتح یک روزه خرمشهر بی‌بدیل است.

نایب رئیس مجلس نهم تصریح کرد: نقش تکاوران نداجا برای جلوگیری از فتح آبادان توسط دشمن بی‌بدیل است. عملیات آفند و پدافند طولانی تکاوران نداجا برای حفظ آبادان و نهایتاً پیروزی لشگر ۷۷ خراسان بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این ایثار، مقاومت و ایستادگی در تاریخ ایران، اسلام و جنگ‌ها برای همیشه ثبت است.

ابوترابی‌فرد در پایان گفت: فتح خرمشهر، آغاز پیروزی‌های پی‌درپی سپاه اسلام بود.

کد خبر 3667579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha