۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مرزبندی بین دوست و دشمن اصلی ترین خط فکری امام و وظیفه امروز ماست

مرزبندی بین دوست و دشمن اصلی ترین خط فکری امام و وظیفه امروز ماست

شبستر - مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مرزبندی بین دوست ودشمن اصلی ترین خط فکری امام راحل بود.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی در حاشیه دیدار با تشکل های دینی شهرستان شبستر به خبرنگار مهر  گفت: مهمترین موضوع حال حاضر تبیین خط و فکر امام است زیرا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی امروز خط و تفکر امام را نشانه گرفته اند.

وی با طرح این سئوالات که عکس العمل امام در مقابل طاغوت وظالمان چگونه بود؟ آیا امام با مستکبرین وظالمان منفعلانه برخورد می‌کند؟ ویا خیر آنها را دشمن شماره یک اسلام و مسلمین تلقی می کردٰ افزود: امام خمینی )ره) بین دوست ودشمن مرزبندی قایل شده بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: مرزبندی بین دوست و دشمن اصلی ترین خط فکری امام بود که مقام معظم رهبری اخیرا در مزار امام راحل طی فرمایشات خودشان به آن تأکید وتوصیه داشتند. در کنار این مرزبندی یک تعدادی بحث رحمانیت دین اسلام را مطرح کردند، بلی اسلام دین رحمت وصلح است اما برای دوستان خود نه برای دشمنان

وی در ادامه با استناد به آیه شریفه: " مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ" تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) برای کفار و دشمنان شدت و سرسختی نشان می دادند و در بین خودشان رحمت و مهر و عطوفت داشتند و حتی نسبت به کسانی که اذیتشان می کردند، مهر و عطوفت نشان می داد اما آیا در برابر یهودیانی که در مبارزات و در میدان نبرد در
مقابل پیامبر اسلام بودندٰ با آنها هم این طور عمل می کردند؟

حجت‌الاسلام حمید عظیمی افزود: دست دوستی در برابر دشمنان درجه یک اسلام و انقلاب وعطوفت با آنها و شدت و سرسختی با دوستان در داخل کشور مغایر با آیه شریفه است و خیانت و جنایات آمریکا قبل از انقلاب در کودتای ۲۸ مرداد، ماجرای ۱۶ آذر با ورود نیکسون به ایران، جریان کشتار طلاب  مدرسه فیضیه قم، طرح کاپیتالاسیون، جریان حمله طبس، جنگ تحمیلی ۸ ساله و ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس همه و همه نشان از دشمنی آمریکا با ملت ایران است که تا کنون هیچ عهدنامه ای را در طول این ۳۷ سال به نفع جمهوری اسلامی ایران امضاءنکرده است.

وی خاطر نشان شد: آمریکا تحریم هایی از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران اسلامی وضع کرده و هم اکنون با عنوان برجام می خواهد با نفوذ سیاسی و اقتصادی هر لحظه که بخواهند نسبت به تحریم ایران اسلامی اقدام کنند و این نشان می دهد که آمریکا دشمن درجه یک ماست اما تعدادی علی رغم همه اینها می‌گویند که اگر با آنها مصالحه کنیم به نفع ماست که این کار بسیار کج فهمی و کج اندیشی است و کسی که پیرو خط امام باشد به هیچ وجه این گونه فکر نخواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی باید حفظ شود و مقام معظم رهبری بارها و بارها به حفظ این روحیه انقلابی تأکید و توصیه داشتند، دشمنان اسلام و انقلاب می خواهند پس از بین بردن روحیه انقلابی هر کاری که دلشان خواست در کشور ما انجام دهند.

وی همچنین اظهار داشت: امروز نیاز داریم در زیر پرچم ولایت فقیه روحیه انقلابی و استکبار ستیزی را حفظ کنیم و بر همین اساس خط مقدم ما سوریه، فلسطین و یمن است و اگر امروز با آمریکا، داعش و سعودی ها درگیر هستیم دلیلش این است که باید خط مقدم جبهه مقاومت را حفظ کنیم و گرنه باید منتظر درگیری در داخل مرزهای خودی باشیم.

حجت‌الاسلام عظیمی در پایان گفت: ‌ امروزاصلی ترین وظیفه تشکل های دینی  بخصوص هیئات مذهبی، کانون مداحان وانجمن های اسلامی دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مرزبندی بین دوست و دشمن است و عمل به سیره اهل بیت و انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم است. آسیب شناسی عزاداری ها، مبارزه با خرافات و رسوم غلط گذشتگان است که باید این بدعت ها جمع آوری شود.

کد خبر 3679858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha