۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

کمبود امام جماعت در مساجد روستایی/ ساماندهی ۱۹۴۸ مداح در هرمزگان

کمبود امام جماعت در مساجد روستایی/ ساماندهی ۱۹۴۸ مداح در هرمزگان

بندرعباس - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با کمبود امام جماعت برای مساجد روستایی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام انصاری راد بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سال ۱۳۶۰ به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد، بیان داشت: انقلاب اسلامی که برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بوجود آمد، ضرورت ایجاد سازمانی با موضوعیت تبلیغ دین و حراست از فرهنگ دینی و اسلامی بوجود آمد.

وی عنوان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ساماندهی و هدایت فعالیت های قرآنی، ساماندهی مبلغان و روحانیون، ساماندهی هیئت های مذهبی، هدایت و ساماندهی کانون های پرورشی با تدبیر امام راحل(ره) تشکیل شد.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: تنگناهای زیادی در حوزه تبلیغ دینی و قرآنی وجود دارد و به نسبت روستاهای استان با کمبود امام جماعات روبرو هستیم. در بحث مبلغ هم با مشکل مواجه هستیم که نیاز اصلی مبلغین باید از طریق حوزه های علیمه تامین شود که در آنجا هم با مشکل روبرو هستیم.

وی در تشریح عملکرد تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: در شهرستانهای بشاگرد، بندرخمیر و سیریک و بندرعباس با مشکل ساختمان اداری و فرهنگی مواجه هستیم. ۱۲۲ باب خانه عالم در روستاها و ۵۴ باب شهری در استان احداث شده است.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه در زیرساختها همچنان مشکل داریم و شرایط مطلوب نیست، افزود: خانه های قرآنی ۴ باب در شهرها احداث شد و ۷۷ باب خانه روستایی شده است. همچنین ۲۴ باب مسجد ساخته و ۱۰۳ باب مسجد بازسازی شد.

به گفته وی، بانک اطلاعات مبلغین، ائمه جماعات مساجد، ادارات و دانشگاه با نام «سجام» در استان تشکیل شد و همه مبلغین ساماندهی شده اند. وضعیت تمامی روحانیون استان در این سامانه مشخص است. ۲۸۱ ائمه جمعه در مساجد، ۸۷نفر روحانی مستقر در روستاها، ۱۲۰ نفر روحانی طرح هجرت در استان شناسایی و ساماندهی شده اند. 

وی با بیان اینکه ۲۷۳ خانه قرآن در استان هرمزگان وجود دارد، ابراز داشت: ۳۱ موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند. همچنین ۱۴۰۰ هیئت مذهبی در استان توسط شورای هیئت مذهبی ساماندهی شده اند. ۱۹۴۸ مداح در استان هرمزگان شناسایی و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به فعالیت های فضای مجازی در استان افزودد: سایت اطلاع رسانی تبیان، سایت آی دی یو، خبرگزاری مهر داشته های سازمان تبلیغات اسلامی در استان هرمزگان است.

وی بیان داشت: در سال ۹۴، ۴هزار و ۳۰۰ نفر روحانی به شهرها و روستاها اعزام کرده ایم، ۲۵۲ گفتمان دینی در فضاهای دانشگاهها برگزار شد. تعداد قرآن آموزان ۳هزار و ۱۴۴ نفر سال گذشته در کلاسهای روخوانی، حفظ، صحیح خوانی شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سال ۹۴، ۱۳ هزار و ۵۷۶ نفر در استان معتکف شدند، در سال جاری هم ۱۶ هزار و ۳۱۶ نفر معتکف شدند.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: فعالیتهای موازی کاری چالشی است که در کشور وجود دارد، باید از طریق شورای عالی فرهنگ عمومی و انقلاب کشور این مشکل حل شود.

وی بیان داشت: دو سینمای انقلاب و سینما شهرنمایش در آخرین سفر رهبری به استان به سازمان تبلیغات واگذار شد، برای سینما شهرنمایش تدابیری اندیشیده شده که تخریب شود و یک فضای اداری و سینما ساخته شود.

کد خبر 3690812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha