۷ تیر ۱۳۹۵، ۴:۱۹

تحلیل مهر بر عملکرد والیبالیست ها؛

از حالا فکر سرویس‌های حریفان در المپیک باشیم/ خط حمله زهردار نیست

از حالا فکر سرویس‌های حریفان در المپیک باشیم/ خط حمله زهردار نیست

تیم ملی والیبال ایران در دو هفته ابتدایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ مشکلات زیادی در دریافت اول داشت و در مقابل حریفان نامدار تحول شگرفی را در سرویس های خود ایجاد کردند که در المپیک دردسر ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران شش بازی خود را در دو هفته ابتدایی رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶ برگزار کرد. دو شکست برابر برزیل، باخت مقابل آمریکا و صربستان و دو پیروزی مقابل آرژانتین و بلغارستان حاصل کار شاگردان رائول لوزانو بود.

هفته سوم در تهران پیش روی ایران قرار دارد. تیم ایران باید در سالن ۱۲ هزار نفری برابر ایتالیا، صربستان و آرژانتین به میدان برود. هدف کسب ۳ امتیاز در هر بازی است تا شانس صعود به مرحله بعد زنده بماند اگرچه بعد از دو شکست ۳ امتیازی مقابل برزیل و صربستان، امیدها برای صعود تا حدی کم شده است. به خصوص اینکه بردن ایتالیا و صربستان به راحتی امکانپذیر نیست.

تیم ملی در حالی پای به عرصه لیگ جهانی ۲۰۱۶ گذاشت که بخاطر حضور در رقابتهای انتخابی المپیک، فشار زیادی را تحمل کرد. تغییرات زمانی و مصدومیت های متوالی کار را برای شاگردان لوزانو سخت کرده بود و این موضوع قابل کتمانی نیست.

اما نکته ای که در دو هفته ابتدایی لیگ جهانی و در فاصله کمتر از ۶ هفته تا آغاز المپیک به چشم آمد به تحول عظیم تیم های بزرگ در برخی قسمت ها بود. سرویس های سهمگین و مخربی که تیم‌ها در این مسابقات بکار گرفته اند از حالا زنگ خبر را برای دریافت کننده های ایران به صدا در آورده است.

اگرچه قائمی بعنوان یک دریافت کننده تیم کشورمان را همراهی نکرد ولی سایر دریافت کننده نشان دادند برابر این سرویس ها کار بسیار سختی دارند و رائول لوزانو در این فاصله باقی مانده تا المپیک باید فکری به حال دریافت های اول ایران کند.

تیم کشورمان در دو بازی برابر برزیل ۱۷ پوئن سرویس به حریف هدیه داد و در سایر دیدارها برابر آمریکا ۲، بلغارستان ۵، آرژانتین، ۴ و صربستان ۸ امتیاز مستقیم سرویس به حریفان تقدیم کرد و این در حالی بود که در مواقع متعدد شاهد دریافت های ناقص بودیم تا سعید معروف به ناچار از توپ های بلند و قدرتی استفاده کند و کار برای مدافعان حریف آسان شود.

در خط حمله نیز تیم ایران تا حد زیادی کم رمق بود که البته در این بخش می توان نبود غفور، مصدومیت گاه و بیگاه محمودی و نیز خستگی را تا حدی تاثیرگذار دانست ولی آیا همه مشکلات تیم ایران در خط حمله به همین عامل باز می گردد یا باید به دفاع روی تور حریفان هم توجه کرد. در شش بازی برگزار شده عملکرد خط حمله ایران در مقایسه با حریفان اینگونه بوده است:

* ایران ۳۱ - برزیل ۴۴، ایران ۴۵ - آمریکا ۵۲، ایران ۵۸ - آرژانتین ۵۵، ایران ۵۹ - بلغارستان ۴۶، ایران ۴۸ - برزیل ۵۷، ایران ۴۶ - صربستان ۵۹

در تمامی بازی هایی که ایران برابر حریفان شکست خورد خط حمله کشورمان در اسپک شرایط خوبی نداشت و آمارها نیز بر این موضوع حکایت می کنند. بهر روی در المپیک ریو، مدافعان حریف با آنالیز خوبی که کادر فنی آنها ارایه خواهد داد مقابل مهاجمان کشورمان قرار می گیرند و کار را بسیار سخت خواهند کرد.

این را هم از یاد نبریم تیم کشورمان در  شرایط استاندارد خود نیست و با تمام قوا در لیگ جهانی حضور پیدا نکرده است با این حال کیفیت بالای حریفان بخصوص در سرویس ها با توجه به اینکه ایران تیمی فوق العاده در دریافت اول نیست می تواند از حالا نگرانی ها را افزایش دهد.

کد خبر 3695517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha