۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین:

مناسب سازی محیط شهری برای معلولان در قزوین پیگیری می شود

مناسب سازی محیط شهری برای معلولان در قزوین پیگیری می شود

قزوین- مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: مناسب سازی محیط شهری برای استفاده معلولین از شاخص های ارزیابی فرمانداران استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان پیرمرادی روز سه شنبه درجلسه بررسی مشکلات شهری تردد معلولان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی برای استفاده معلولان از شاخص های ارزیابی فرمانداران در سال جاری است.

پیرمرادی تصریح کرد: برای مناسب سازی محیط های شهری لازم است تا جلسات مستمر ماهانه یا هر دو ماه یک بار
برگزار شود تا بتوان با شناسایی مشکلات برای رفع آنها اقدام کرد.

وی افزود: موضوع مناسب سازی شهری از شاخص های ارزیابی عملکرد فرمانداران درسال جاری است و فرمانداران
باید اعتبار مناسب سازی ساختمانها و برآورد هزینه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تصریح کرد: شهر قزوین در میان ۳۲ استان کشور در رده بیستم در موضوع مناسب سازی قراردارد که در سطح متوسط تلقی می شود و باید این وضعیت ارتقاء پیدا کند.

پیرمرادی خاطرنشان کرد: شهرداران  و مدیران شهری باید نسبت به مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: موضوع مناسب سازی از طریق شورای عالی استانها قابل پیگیری است و باید سازمان نظام مهندسی برای رعایت ضوابط مورد نیاز در مناسب سازی محیط های شهری برای معلولان تلاش بیشتری کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اضافه کرد: ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی مناسب سازی در فرمانداریها نتایج آن به دفتر فنی استانداری ارسال خواهد شد تا مورد ارزیابی قرار گیرد و دفتر امورشهری استانداری موظف است درصدی از اعتبارات را برای اجرای این طرح به شهرداریها اختصاص دهد.

پیرمرادی افزود: همچنین لازم است دستگاه های ارزیابی شده توسط اداره کل بهزیستی، لیست عملیات اجرایی مورد نیاز مناسب سازی و قیمت برآوردشده را برای پیگیری به دفتر فنی استانداری اعلام کنند.

کد خبر 3697430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha