۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۸:۳۹

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

اصناف هنری ۳۰ میلیارد تومان بدهکار هستند/ بیمه‌ها را قطع نکردیم

اصناف هنری ۳۰ میلیارد تومان بدهکار هستند/ بیمه‌ها را قطع نکردیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی اصناف هنری و دولت در حوزه پرداخت «حق بیمه» و «سهم کارفرمایی»، از دغدغه های این نهاد برای حمایت از جامعه هنری سخن گفت.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بدهی اصناف هنری و زیرمجموعه‌های دولت در زمینه امور هنری، به سازمان تامین اجتماعی در زمینه حق بیمه توضیح داد: هم اکنون حدود بیست هزار هنرمند در حوزه های مختلف هنری را تحت پوشش داریم که این عزیزان سهم بیمه شده را خودشان پرداخت می کنند و سهم «کارفرمایی» را نیز دولت متقبل می شود.

وی ادامه داد: ما مذاکرات بسیار زیادی را در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم تا مشکلی که در زمینه پرداخت سهم کارفرمایی بیمه‌گذاران وجود دارد برطرف شود. در حال حاضر هم با وجود اینکه همچنان سهم کارفرمایی از سوی دولت برای حق بیمه ها هنوز برقرار نشده اما ما اصلا حمایت بیمه ای خود را قطع نکردیم، در حالیکه از نظر بیمه اگر حق بیمه به هر شکلی پرداخت نشود ما عملا موظفیم که پوشش حمایتی را قطع کنیم اما چون در این مورد جامعه مخاطب ما هنرمندان عزیز بودند و هستند، خدمات خود را قطع نکردیم. ما برای آنهایی که از قبل بیمه شده بودند و علیرغم اینکه مبلغ کاملی هم در این زمینه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده بود فضای حمایتی را ادامه دادیم و حتی با توجه به مذاکراتی که انجام شده اقشار جدید را هم زیر پوشش قرار دادیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: به هر ترتیب سازمان تامین اجتماعی تا به امروز حداکثر همکاری خود را انجام داده ولی از طرف دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که حق بیمه باید پرداخت شود که امیدوارم هر چه زودتر مشکلات برطرف شود تا هیچ مورد خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد چرا که سازمان تامین اجتماعی همواره در تلاش است بهترین خدمت را برای هنرمندان عزیز کشورمان داشته باشد.

نوربخش در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر میزان بدهکاری بیمه ای اصناف مختلف هنری در حوزه پرداخت «حق بیمه» و سهم «کارفرمایی» تصریح کرد: میزان بدهکاری صنوف مختلف هنرمندان به سازمان تامین اجتماعی رقمی حدود سی میلیارد تومان است.

وی افزود: با وجود این بدهی و پرداخت نشدن این حق بیمه، ما روند قبلی حمایت خود را ادامه دادیم ولی به برای آنهایی که جدید آمدند باید حق بیمه پرداخت شود. به هر حال بنده دو جلسه با جناب جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردم و پیرو آن نیز جلسات متعددی را با معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم اما هنوز منابعی در این مورد به سازمان تامین اجتماعی داده نشده است. البته که باعث افتخار ماست که با وجود این فضا باز هم هنرمندان زیر پوشش ما هستند به طوری که در همین هفته حدود دو هزار هنرمند وارد خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی شدند.

وی در پایان گفت: ما سازمان بیمه گر هستیم و اساسا لازم است حق بیمه هایی که برای هنرمندان مقرر شده پرداخت شود اما با تمامی این مواردی که به آن اشاره کردم حمایت ها را قطع نکردیم. برای یک سازمان بیمه گر مهم است که پوشش خدماتی بیشتری داشته باشد ولی از سوی دیگر لازم است سهم بیمه بیمه‌گذاران را هم دریافت کند.

کد خبر 3709238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha