۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۸:۵۲

برگزیده اولین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه:

فرهنگ سازی از راه هنر تاثیرگذار وکارآمد است

فرهنگ سازی از راه هنر تاثیرگذار وکارآمد است

بجنورد - برگزیده اولین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه، فرهنگ سازی از طریق هنر را شیوه موثر و کارآمد در انتقال مفاهیم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مجتبی حیدرپناه اظهار کرد: در اولین دوره جشنواره سراسری «حریم ماه » در بجنورد، کیفیت جشنواره و کارهای رسیده به جشنواره خوب بود.

وی افزود: از آنجا که موضوع اصلی جشنواره طراحی پوستر حریم ماه، عفاف و حجاب بود، با تمرکز به موضوع، ایده من برای طراحی پوستر این جشنواره، کنار هم گذاشتن ماه و شب تاریک بود به این مفهوم که ماه در سیاهی کامل شب هم چنان زیباست و این سنجش و به نظر خودم از حجاب بود که توانستم در قالب هنر، آن را به مخاطب عرضه کنم.

این گرافیست شیرازی که بیشتر در حیطه کارتون و انیمیشن فعالیت دارد بیان کرد: برای جشنواره دوم با توجه به حجم کاری، فرصت زیادی را نتوانستم به این موضوع اختصاص دهم و سرانجام هم ایده جدیدی که متفاوت و موثرتر از ایده گذشته بتواند عفاف و حجاب را با شیوه نور در قالب هنر گرافیک به مخاطب عرضه کند، به ذهنم نرسید.

وی که فرهنگ‌سازی به ویژه در حوزه دین و ارزش‌ها را از طریق هنر موثر و اثرگذاری آن را، آسان تر می‌داند، بیان کرد: بهترین راه انتقال ارزش‌ها و مفاهیم و آموزه‌های دین بهره‌گیری از هنر است.

حیدرپناه که در دوره نخست جشنواره حریم ماه از طریق فراخوان سایت حوزه هنری خراسان شمالی با جشنواره آشنا شده است، افزود: من در این جشنواره که چهار سال پیش در این استان برگزار شد، برای  اولین دوره حضور یافتم و در اولین تجربه هم برگزیده جشنواره شدم که در روند کار و انگیزه من بسیار موثر بود.

وی انجام تبلیغات بیشتر برای فراخون جشنواره را سبب آگاهی هنرمندان شهرهای مختلف و در نتیجه حضور بیشتر آنها دانست و گفت: هر اندازه تعداد آثار رسیده به جشنواره زیاد باشد، سطح جشنواره بالاتر خواهد رفت، همچنین اگر امکان لحاظ کردن موضوع آزاد در جشنواره حریم ماه هم باشد به ویژه در مسائل مختلف اجتماعی، ایده‌پردازی راحت و شرکت‌کنندگان بیشتری آثارشان را به جشنواره ارسال می‌کنند که سبب رقابت تنگاتنگ و افزایش سطح جشنواره می شود.

برپایه این خبر، دومین جشنواره سراسری حریم ماه نیز به همت حوزه هنری و مشارکت شرکت گاز استان  ۱۴ مردادماه جاری، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در بجنورد برگزار می‌شود.

تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تاکنون ۴۳۰ اثر اعلام شده است.

کد خبر 3714256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha