۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲

یادداشت میهمان؛

برونسپاری جهت رسیدن به چشم انداز تامین اجتماعی در ۱۴۰۴

برونسپاری جهت رسیدن به چشم انداز تامین اجتماعی در ۱۴۰۴

مدیر کل امور کارگزاری های تامین اجتماعی، در نوشتاری به موضوع برون سپاری جهت رسیدن به چشم انداز تامین اجتماعی در افق ۱۴۰۴ اشاره کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه - سید محمدعلی جنانی: امروزه دنیا شاهد تغییرات سریع علوم، ورود تکنولوژی جدید بویژه در حوزه فناوری و اطلاعات و تنوع محصولات و خدمات می باشد. سازمانهای پیشرو در کلاس جهانی جهت حضور فعال و موفق با اتکا به مدیریت نوین در امر کیفیت سعی در ارائه خدماتی دارند که بتوانند در بازار جهانی، گوی سبقت را به خود اختصاص دهند. سازمان تامین اجتماعی نیز متاثر از این مولفه ها از دو نظر با چالش دست و پنجه نرم می کند.

از یک طرف تکنولوژی ها و فن آوری های جدیدی که درعصر کنونی بوجود آمده، باعث گردیده که ارائه خدمات سنتی از دور خارج شوند و کارائی خویش را از دست بدهند و از طرف دیگر شرکای اجتماعی سازمان امروزه به دنبال خدمات مناسب تر با اتلاف زمان کمتر می باشند. از این رو برای مقابله با این چالشها و تغییرات ،سازمان از دهه ۸۰ به بعد درراستای همگام شدن با عصر متلاطم کنونی اقدام به مهندسی مجدد در ساختار خود نموده است ، بطوریکه گستره این تغییرات در دهه ۹۰ و همگام با برنامه پنجم توسعه کشور به تغییر، تبیین و تعریف جدیدی از چشم انداز سازمان رسیده ودر شاه بیت این تعریف حرکت به سمت پارادایمی تحت عنوان " تولید چابک " به رشته تحریر در آمده  و در نظر داشته در بستر این چهارچوب ضمن حرکت از  فعالیتهای جاری به برنامه های توسعه ای  و بکاریگیری روشهای مدیریتی جدیدی ، همچون تمرکز زدایی ، مدیریت کیفیت ، ادغام ، قابلیت های محوری و الزامات محیطی ،مطالعاتی و ارتباطی در سال ۱۴۰۴ به افق سازمانی چابک ، پاسخگو و مشتری مدار برسد.

یادآور می شود که سازمان، تقریبا یک دهه پیش از ابلاغ سیاستهای مقام معظم رهبری در حوزه نظام اداری بویژه در بند های  ۱۰ ،۱۱،۱۵ و ۱۶  برنامه توسعه پنجم و سیاستهای دولت تدبیر و امید  در راستای این پارادایم جدید، اقدام به ورود و انجام فرآیندهای پیچیده و بزرگی همچون برونسپاری ، مکانیزه نمودن امور و حرکت بسوی تحقق آرمانی به نام حکمرانی الکترونیک به جهت کاستن زمان پاسخگویی ، بهبود انعطاف پذیری ، سرعت ارائه خدمات به شرکای اجتماعی، افزایش کیفیت ارائه خدمات و کاهش قیمت تمام شده خدمات نموده  و در این سالیان و تا به امروز ، تیم مدیریتی سازمان با ایجاد کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی و برونسپاری و انجام امور و فرایندها و وظایف ذاتی خویش به دفاتر مربوطه، پاسخی به این نیاز جدید داده و با ملحوظ نظر قرار دادن سه عامل آگاهی، انعطاف پذیری و بهره‌وری باعث بقا و ارتقای چابکی سازمان  شده و با رسیدن به انعطاف پذیری و بهره وری بالا سعی نموده چهار اصل کلیدی تولید چابک را:

تحویل ارزش به شرکای اجتماعی سازمان

اهمیت افراد و نقش اطلاعات

همکاری درون سازمانی و بین سازمانی

آمادگی برای تغییر سر لوحه امر قرار دهد.

و امروز با انجام ۴۰ میلیون فرآیند  برونسپاری در سال، پایه های تحقق چشم انداز سازمان ۱۴۰۴ را پی ریزی نموده و در این رهگذر ضمن تحقق راهبردهای کلان سازمان ، به سیاستها و تاکیدات ابلاغی مقام معظم رهبری را نیز جامعه عمل می پوشاند چرا که اجرای طرح برون سپاری  یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است . یکی دیگر از سیاست های مورد تاکید در اقتصاد مقاومتی، حمایت از بخش خصوصی در چارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی است که برون سپاری فرآیندها غیر حاکمیتی سازمان  ،طبق این قانون می تواند علاوه بر کاهش هزینه های سازمان ، در تقویت بخش مردمی و خصوصی جامعه بسیار مفید باشد.

که بحمداله با بومی سازی متدولوژی برونسپاری دنیا در سازمان امید داریم که چکاد تعالی سازمان در افق ۱۴۰۴ که همانا نیل به سازمانی پایدار ، پویا ، چابک و سرآمد در پاسخگوئی به ذینفعان است دست یازد.

کد خبر 3715023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha