۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

تحول در خانه مطبوعات خراسان جنوبی/کمیته ارزیاب ساماندهی ایجاد شود

تحول در خانه مطبوعات خراسان جنوبی/کمیته ارزیاب ساماندهی ایجاد شود

بیرجند-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تحول در خانه مطبوعات استان گفت: ظرف یک ماه آینده بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان برای انتخابات پیش روی خانه مطبوعات ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محبی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر، اظهار کرد: خانه مطبوعات لیست واقعی از خبرنگاران استان را تهیه کند.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات باید از اسامی و آثار خبرنگاران مستند سازی کند، افزود:ظرف یک ماه آینده وضعیت خبرنگاران در خانه مطبوعات مشخص و سامان دهی شود.

محبی با تاکید بر اینکه نیاز به همگرایی و همدلی بین اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران داریم، گفت: برگزاری یک جلسه با مدیران رسانه ها و اعضای خانه مطبوعات در هرماه یکی از  نیازهایی است که باید برای این همگرایی و همدلی و حرکت در جهت حل مشکلات جامعه خبری استان دنبال شود.

وی افزود: این در حالی است که تاکنونی هیچ جلسه ای با این عنوان تشکیل نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمه ای خبرنگاران خراسان جنوبی بیان کرد: سیاست وزارت خانه مبنی بر این است که مشکلات جامعه خبری اعم از بیمه خبرنگاران از طریق رسانه ها پیگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار پیگیری مشکلات خبرنگاران در خانه مطبوعات شد.

اعتماد از دست رفته به خانه مطبوعات جبران می شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این بازدید اظهار کرد: مشکلات خانه مطبوعات در سال های گذشته به دلیل عملکرد اعضای هیئت مدیره بوده است.

عباسعلی بهاری با تاکید بر اینکه باید نسبت به فعالیت خبرنگاران مستند تهیه شود، ادامه داد: اعتماد از دست رفته به خانه مطبوعات جبران می شود.

وی ادامه داد: ما تنها مسئول نظارت بر خانه مطبوعات بوده و این مجموعه باید به بررسی مشکلات خبرنگاران بپردازد.

ایجاد کمیته ارزیاب برای ساماندهی بانک اطلاعاتی خبرنگاران

سرپرست خبرگزاری مهر در خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت این مجموعه از سال 84 در استان عنوان کرد: تمام تلاش خود را داشتیم تا کیفیت محتوای رسانه ای را داشته باشیم.

فاطمه زیراچی با بیان اینکه یکی از ملاک های موفقیت میزان استفاده مخاطبان از آن رسانه است، گفت: در این زمینه این افتخار را داریم که محتوای تولیدی خبرگزاری مهر به خصوص در حوزه گزارش نویسی و بیان مشکلات و ظرفیت های استان مورد استفاده رسانه های مکتوب قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات گفت: ساماندهی خبرنگاران باید یکی از اولویت‌های خانه مطبوعات باشد.

وی بیان داشت:در این راستا نیاز است گروهی متشکل از مدیران رسانه و پیشکسوتان عرصه خبر تشکیل و خبرنگاران واقعی که در عرصه فعالیت دارند احصا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پیشنهاد سرپرست خبرگزاری مهر استقبال کرد و اعلام کرد کمیته ارزیابی برای احصاء خبرنگاران واقعی  و ساماندهی اعضای خانه مطبوعات با شاخص های تعریف شده در دستور کار معاونت مطبوعاتی ارشاد و خانه مطبوعات  قرار گیرد.

کد خبر 3718972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha