۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

عاملان زکات شهرستان دیر تجلیل شدند

عاملان زکات شهرستان دیر تجلیل شدند

بوشهر - در آئینی با حضور مسئولان، عاملان زکات شهرستان دیر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس ستاد احیاء زکات شهرستان و امام جمعه دیر ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از عاملین زکات شهرستان دیر گفت: وجود فقر در جامعه، نتیجه عمل نکردن به واجبات و عدم پرداخت زکات است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی اظهار داشت: زکات وسیله تقرب به خدا و کلید روزی و گشایش زندگی است و پرداخت کننده زکات محبوب‌ترین افراد نزد خدا است .

وی با بیان اینکه در آیات قرآن در کنار اقامه نماز به مسئله پرداخت زکات تاکید شده است، افزود: همانگونه که قبولی دیگر اعمال در کنار قبولی نماز است با این حال قبولی نماز نیز در پرداخت زکات است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و فقر در جامعه کمرنگ شود باید این فریضه الهی مورد توجه قرار گیرد تا موجب تقویت برادری و بنیه دینی مردم شود.

امام جمعه دیر، به اثرات اجتماعی پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: در پرتو توجه به فریضه زکات عمران و آبادانی در شهرها و روستاها رونق گرفته و بخشی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر مفاهیم و سیره و روش معصومین علیه السلام بدرستی به جامعه منتقل شود افراد به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

لزوم فرهنگ سازی پرداخت زکات

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه به مردم و دولت کمک خواهد کرد تا پروژه های در دست اجرا با سرعت بیشتری دنبال شود.

حمزه اعتماد، پرداخت زکات را موجب فقر زدایی دانست و افزود: قبل از انقلاب محصولات کشاورزی نظیر گندم از خارج وارد می‌شد اما امروز به برکت نظام اسلامی در زمینه محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده‌ایم.

اعتماد اظهار داشت: فقر موجب آلودگی می‌شود و مهمترین تاثیری که زکات می‌تواند در جامعه بگذارد این است که جامعه را از آلودگی و ناپاکی‌ها پاک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید روحانیون و عاملان زکات در سطح شهر و روستاهای شهرستان دیر مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند تا با جمع‌آوری زکات مشکلات محرومان جامعه کاهش یابد.

فرماندار شهرستان دیر افزود: بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و دهیاران می‌تواند در راستای ترغیب بیشتر کشاورزان به پرداخت به‌موقع زکات موثر باشد که کمیته امداد با همکاری سایر نهادها از این ظرفیت استفاده کند.

۱۹ روستا شرایط پرداخت زکات دارند

دبیر زکات و رئیس کمیته امداد شهرستان دیۤر در این آیین گفت: عاملین زکات در جمع آوری زکات و ترویج فرهنگ این واجب دینی در جامعه نقشی مهمی دارند و تجلیل از این عزیزان کمترین کاری است که از ما برمی آید.

محمد پورسالم اظهار کرد: از ۲۵ روستای شناسایی شده ۱۹ روستا شرایط پرداخت زکات دارند که در این راستا ۲۷ نفر از عاملین زکات با کمیته امداد همکاری دارند.

وی با ارائه گزارش عملکرد ستاد احیاء زکات شهرستان دیر در سال ۹۵ افزود:در بحث زکات واجب مقدار۸۲۰۰ کیلوگرم گندم به ارزش یک میلیارد و پانصدو چهل میلیون ریال و ۴۲۸۰ کیلوگرم جو به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال دریافت شده است.

پور سالم اظهار داشت: در بحث زکات مستحبی و شجره طیبه نیز زکات ۱۲ تن گوجه فرنگی جمع آوری شده است.

کد خبر 3738421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha