در دیدار دو جانبه در بغداد؛

تاکید ولید معلم و حیدر عبادی بر مبارزه با تروریسم و تقویت روابط

تاکید ولید معلم و حیدر عبادی بر مبارزه با تروریسم و تقویت روابط

وزیر امور خارجه سوریه و نخست وزیر عراق بر لزوم مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری های دوجانبه؛ به ویژه در زمینه مبادلات تجاری و تسهیل سفر شهروندان دو کشور به خاک طرف مقابل تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، ولید معلم وزیر خارجه سوریه که به دعوت ابراهیم جعفری همتای عراقی خود به عراق سفر کرده است، روز پنجشنبه با فواد معصوم رئیس جمهور عراق، حیدر عبادی نخست وزیر و ابراهیم جعفری دیدار و گفتگو کرد.

معلم در دیدار با عبادی روابط دو جانبه دو کشور دوست و برادر در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد و طرفین بر لزوم توسعه و تقویت این روابط در عرصه های مختلف و به ویژه در زمینه مبارزه علیه تروریسم و تقویت مبادلات تجاری و تسهیل تردد شهروندان دو کشور به خاک طرف مقابل تاکید کردند.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که پیروزی های عراق در زمینه آزادسازی فلوجه و شهرهای دیگر عراق، به منزله پیروزی سوریه و تمامی طرف هایی است که عملا ـ و نه فقط در حرف ـ علیه تروریسم مبارزه می کنند.

حیدر عبادی نخست وزیر عراق هم اظهار داشت که داعش صرفا یک گروه مسلح نیست، بلکه پروژه ای است که طرف های مختلف از آن حمایت می کنند، اما اکنون برخ از این طرف ها به خطر گسترش آن پی برده اند؛ هر چند که برخی طرف ها همچنان به حمایت های خود از آن ادامه می دهند. عبادی همچنین از پیروزی های ارتش سوریه در نبرد علیه تروریسم تمجید کرد.

کد خبر 3752093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha