۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

در نشست خبری مطرح شد؛

۸۵درصد اراضی ملی سنددار شدند/ضرورت تثبیت مالکیت اراضی ملی

۸۵درصد اراضی ملی سنددار شدند/ضرورت تثبیت مالکیت اراضی ملی

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثت اسناد و املاک کشور از سنددار شدن ۸۵ درصد از اراضی ملی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صعید زرندی در نشست خبری صیانت از وقف با اشاره به ضرورت تثبیت مالکیت موقوفات گفت: یکی از مراجعات به سازمان ثبت پیرامون تثبیت مالکیت موقوفات بود که بیشتر از سوی دولت انجام می‌شد و سازمان ثبت اسناد با توجه به وظیفه‌ای که دارد موظف به پیگیری موضوع بود.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات ابهام داشتند، گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه موضوع اجرای قانون و رفع ابهامات مطرح شد تا روشنگری‌هایی در رابطه با وضعیت اسناد موقوفات انجام شود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان اسناد و املاک کشور از سنددار شدن ۸۵ درصد اراضی ملی خبر داد و گفت: بسیاری از این اراضی مطابق قانون حدنگار نقشه‌هایشان دنبال می‌شود.

در ادامه این نشست، مسعود منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها در خصوص سنددار شدن این میزان از اراضی ملی گفت: ۸۵ درصد برابر با ۱۴۰ میلیون هکتار از اراضی ملی است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ ارزش‌های زیست محیطی در کشور گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور نیمه‌خشک محسوب می‌شود، حفظ وضعیت طبیعی و ملی از جمله ضروریات محسوب می‌شود.

منصور افزود: یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی که سابقه وقف داشتند و جزو اراضی ملی نیز به شمار می‌رفتند، امکان تثبیت مالکیت برای آنها وجود نداشت. با این حال طبق قانون دستورالعملی در این رابطه تهیه و ابلاغ شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: از این میزان ۱۳۰۰ هکتار به عنوان اراضی ملی و ۴۵۰ هزار هکتار به عنوان موقوفه شناخته شدند.

کد خبر 3755488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha