۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

امام جمعه برازجان:

دشتستان به شهرستانی معنوی و حوزوی تبدیل شده است

دشتستان به شهرستانی معنوی و حوزوی تبدیل شده است

بوشهر - امام جمعه برازجان با بیان اینکه دشتستان به شهرستانی معنوی و حوزوی تبدیل شده است، گفت: بیش از ۳۰ روستای بزرگ و ۷۰ مدرسه شهرستان دشتستان دارای روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان اظهار داشت: روحانیون و علما نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و مقام و منزلت بالایی علما نزد خدا بالا است.

وی با اشاره به نقش مهم توسعه و بهبود جایگاه حوزه علمیه در پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان به سطح دو ارتقا می‌یابد و پایه هفتم به این مدرسه اضافه خواهد شد.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان به یکی از قطب‌های معنوی و حوزوی تبدیل شده است، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان دشتستان سه مدرسه علمیه فعالیت دارند.

وی با اشاره به تحصیل ۳۵۰ طلبه و فعالیت ۱۰۰ روحانی در شهرستان دشتستان، اضافه کرد: بیش از ۳۰ روستای بزرگ و ۷۰ مدرسه شهرستان دشتستان دارای روحانی هستند.

حجت‌الاسلام مصلح ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در دشتستان در دستور کار است و در این راستا عملیات احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان آغاز شده است و احداث و راه اندازی دو مدرسه پایان یافته است.

تقویت مولفه‌های انقلابی در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این برنامه اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور توسعه زیرساخت‌های حوزوی در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و طرح‌های خوبی نیز در دست اجرا است.

حجت‌الاسلام رضا خدری با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان اضافه کرد: این تلاش‌ها برکات زیادی برای شهرستان خواهد داشت.

وی بیان کرد: روحانیون نقش مهمی در بصیرت افزایی و هدایت مردم دارند و عالمان می‌تواند جامعه را در مقابل فتنه‌هایی که ایجاد می‌شود نجات دهند و این برکت در جمهوری اسلامی وجود دارد.

لزوم حضور طلاب در عرصه سیاسی و فرهنگی

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به مسئولیت دولت‌ها در مقابل حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: دولت باید امکانات مناسبی را برای حوزه‌های علمیه فراهم سازد تا شاهد خدمات دهی مناسب خوزه باشیم و اگر این شرایط فراهم نشود حوزه‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه طلبه‌ها نباید تنها به درس‌خواندن اکتفا کنند، افزود: ما طلبه ای نمی خواهیم که فقط به فکر درس و تحصیل باشد بلکه طلبه ای نیاز داریم که درس بخواند، تهذیب داشته باشد.

خدری با تاکید بر اینکه طلبه‌ها باید در همه عرصه ها از جمله فرهنگی و سیاسی فعال باشند، ادامه داد: حوزه‌ها مهد انقلاب بوده‌اند و همچنان نیز باید مولفه‌های انقلابی در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

ارتقای مدرسه علمیه ۱۴ معصوم(ع) برازجان 

مدیر مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان نیز در این آئین اظهار داشت: اساتید مجربی در این مدرسه مشغول به فعالیت هستند و در قالب مربیان صالحین نیز فعالیت دارند.

حجت الاسلام خلفی با اشاره به بهبود وضعیت عمرانی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، اضافه کرد: این مدرسه دارای فضای آموزشی و خوابگاهی مناسب خوب است که از ویژگی‌های مطلوب مدرسه محسوب می‌شود.

وی به اهمیت و ارزش بالای تزکیه نفس و خودسازی اشاره کرد و ادامه داد: مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در سال جاری ارتقا می یابد و پایه هفتم آن راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 3760512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha