۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

هشدار رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا؛

۹ هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه هستند

۹ هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه هستند

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۹ هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه هستند، به رانندگانی که عازم سفر در شهریورماه هستند هشدار داد که قوانین رانندگی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد، گفت: طبق آمار چهار ماهه امسال گواهینامه حدود ۹ هزار راننده در آستانه ضبط قرار گرفته است و این به آن معناست که این رانندگان به یکی از مراحل محرومیت از رانندگی نزدیک شده‌اند.

وی در ادامه با اعلام این موضوع که محرومیت‌ها سه دسته هستند، توضیح داد: این رانندگان اگر در مرحله اول محرومیت باشند با حداقل یک تخلف که مشمول نمره منفی شود، مستحق ضبط شدن گواهینامه و سه ماه محرومیت می‌شوند. بخشی هم در مرحله دوم قرار دارند که اگر تخلفی کنند که منجر به نمره منفی شود، ۶ ماه از رانندگی محروم خواهند شد.

رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اشاره به اینکه تعدادی از رانندگان هم در مرحله سوم محرومیت قرار دارند، افزود: گواهینامه این رانندگان با ارتکاب به تخلف منجر به نمره منفی باطل می‌شود و بعد از یک سال محرومیت، می‌توانند مجددا فرآیند صدور و دریافت گواهینامه را سپری کنند.

کرمی اسد گفت: این ۹ هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند، یعنی با ارتکاب یک تخلف منجر به نمره منفی، قطع یقین از ادامه رانندگی محروم می‌شوند، حداقل زمان آن هم سه ماه و حداکثر یک سال و بعد از آن هم گواهینامه باطل می‌شود.

کد خبر 3763394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha