۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

معاون محیط زیست استان قزوین:

محدوده حفاظت از قوچ و میش در قزوین افزایش می یابد

محدوده حفاظت از قوچ و میش در قزوین افزایش می یابد

قزوین- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور حمایت بیشتر از وحوش استان دایره محدوده حفاظتی از مسیر مهاجرت قوچ، میش و آهو در استان قزوین افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مظفری روز سه شنبه در جلسه کمیته فرعی حیات وحش اداره محیط زیست اظهارداشت: به منظور حمایت و حفاظت بیشتر از حیات وحش در منطقه حفاظت شده باشکل در محدوده مهاجرتی قوچ و میش وآهو اداره کل محیط زیست استان قزوین با اداره کل محیط زیست استان زنجان همکاری می کند.

مظفری تصریح کرد: به منظور حمایت و حفاظت بیشتر حیات وحش منطقه حفاظت شده باشگل در محدوده مهاجرتی قوچ ومیش و آهو پیرامون مرز مشترک با استان زنجان و با توجه به این که بیشترین آسیب وارده به گونه های در حال مهاجرت در محدوده مرزاستان زنجان اتفاق می افتد اداره کل محیط زیست استان قزوین نسبت به همکاری و اقدام مشترک در خصوص افزایش ضریب حفاظت محدوده گدار با اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان آمادگی دارد.

وی یادآورشد: در راستای تصمیم گرفته شده در جلسه کمیته فرعی حیات وحش، اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین طی مکاتبات لازم در صدد برگزاری جلسات مشترک و تنظیم تفاهم نامه برای اجرایی کردن طرح گدار امن برای حیاط وحش در بین استان های زنجان و قزوین است.

وی افزود: منطقه حفاظت شده باشکل در مرز مشترک استان قزوین و زنجان واقع است و گونه های شاخص قوچ و میش و آهو در فصول مختلف بین دو استان در حال مهاجرت هستند و نگهداری و حفاظت از حیات وحش منطقه بین دو اداره حفاظت محیط زیست استان های قزوین و زنجان تقسیم شده است.

کد خبر 3768032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha