۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

آمار تصادفات مربوط به عابران پیاده درخراسان جنوبی نگران کننده است

آمار تصادفات مربوط به عابران پیاده درخراسان جنوبی نگران کننده است

بیرجند- معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد تصادفات استان مربوط به عابران پیاده بوده است، گفت: رشد تصادفات مربوط به عابران پیاده نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون نخعی نژاد بعد از ظهر یکشنبه در شورای ترافیک استان اظهار کرد: با شروع مدارس همه دستگاه های مربوط باید به نحو احسن کار خود را انجام دهند چراکه با یک تصادف رانند به تنهایی خسارت نمی بیند بلکه یک جامعه را درگیر می کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد تصادفات استان مربوط به عابران پیاده بوده است، بیان کرد: رشد تصادفات مربوط به عابران پیاده نگران کننده است و باید در این راستا بحث آموزش و دادن هشدارهای لازم به مردم مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن اعمال قانون باید به طور جدی نسبت به متخلفان صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی بالا بودن آمار تصادفات را چالش فرهنگی دانست و افزود: این چالش را باید نظم داد تا کمتر شاهد این گونه حوادث باشیم.

نخعی نژاد با تاکید بر اینکه خط کشی اطراف مدارس، نصب تابلو های هشدار دهنده، اصلاح معابر پیاده و به ویژه آموزش ترافیکی در مدارس آنجام شود، عنوان داشت: همچنین داشتن معاینه فنی صلاحیت راننده و اعمال قانون بدون تبعیض جزء خط قرمز های پلیس باید باشد.

وی تاکید کرد: حمل و نقل درون شهری باید انضباط کافی و مناسب را داشته باشد تا دانش آموزان و خانواده بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به مناسب نبودن معابر مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در نخستین فرصت راه و شهرسازی با کمک شهرداری ها معابر را اصلاح و آسفالت آن را آغاز کنند.

نخعی نژاد اضافه کرد: دستگاه های که متولی نظم و هماهنگ کننده ترافیک در استان هستند باید به خوبی کار خود را انجام دهند و اگر کم کاری صورت گیرد باید جواب گوی دستگاه قضایی باشند چراکه نمی توان با جان مردم بازی کرد.

 وی بیان داشت: در جلسه بعدی که در ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد شهرداران باید حضور یابند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

کد خبر 3772869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha