۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین:

سرشماری نفوس و مسکن در قزوین اینترنتی، حضوری و تلفنی اجرا می شود

سرشماری نفوس و مسکن در قزوین اینترنتی، حضوری و تلفنی اجرا می شود

قزوین- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: سرشماری نفوس و مسکن در این دوره با روشهای اینترنتی، مراجعه حضوری ماموران و تلفنی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سازمان برنامه و بودجه قزوین برگزار شد با بیان اهمیت سرشماری در کشور گفت: تا سال ۸۵ سرشماری هر ۱۰ سال برگزار می شد اما از آنجا که دقت در برنامه ریزی بسیار مهم و تعیین کننده است مقرر شد تا سرشماری در هر ۵ سال انجام شود تا بتوان با اطلاعات به روز برای آینده بهتر تصمیم گرفت.

یاری بیان کرد: سرشماری کامل ترین نوع آمارگیری است چون تک تک خانواده ها مورد سرشماری و پرسش قرار می گیرند و آخرین اطلاعات جمع آوری می شود و هیچ خانواده ای از این طرح بازنخواهد ماند.

وی گفت: در مراجعه حضوری حدود ۷۰ قلم اطلاعات و در سرشماری اینترنتی ۵۳ قلم اطلاعات دریافت و جمع آوری می شود که در آینده کشور و استان بسیار تاثیرگذار است.

مدیر اجرایی سرشماری استان قزوین یادآورشد: اطلاعات این سرشماری کاملا محرمانه بوده و به هیچ وجه در اختیار مسئولان مالیاتی و سایر نهادهای توزیع یارانه و حتی قوه قضاییه قرار نخواهد گرفت و مردم نباید نگران قطع یارانه و یا امور مالیاتی باشند.

یاری تصریح کرد: از شهروندان فهیم استان انتظار داریم چون گذشته به خدمتگزاران خود اعتماد کنند و بدانند ما امین اطلاعات هستیم و اگر اطلاعات غلط داده شود در آینده در برنامه ریزیها دچار مشکل شده و حقوق شهروندی آسیب خواهد دید.

اینترنتی بودن سرشماری ویژگی این دوره است

یاری با اشاره به ویژگی های این دوره از سرشماری اظهارداشت: مهمترین تفاوت این دوره از سرشماری این است که برای اولین بار مردم می توانند به صورت اینترنتی هم اطلاعات خود را در اختیار مسئولان قرار دهند.

مسئول سرشماری استان قزوین افزود: بستر اینترنتی در استان بخوبی فراهم شده و در شهرها و روستاها مردم می توانند در طرح سرشماری به صورت اینترنتی مشارکت کنند.

یاری گفت: از سوم تا ۲۴ مهرماه ثبت نام اینترنتی انجام می شود که دراین روش شهروندان فقط به ۵۳ سوال پاسخ خواهند داد و در صورتی که افرادی مایل به استفاده از این روش نبودند از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه با مراجعه حضوری ماموران سرشماری انجام می شود.

وی گفت: برای کسانی که به هر دلیلی از سرشماری بازبمانند به صورت تلفنی اطلاعات دیرافت می شود تا هیچ فردی از استان از آمار سرشماری جا نماند.

کد خبر 3776060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha