۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸

با رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس؛

تمام ساختمان‌های مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند

تمام ساختمان‌های مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که تمام ساختمان‌های مسکونی تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار ‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه «تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» را با هدف تأمین نظر این شورا برطرف کردند.

نمایندگان با اصلاح ماده یک و تبصره‌های آن مقرر کردند، به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریا لرزه (سونامی)، کلیه ساختمان‌های مسکونی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون، تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان نزد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که در این قانون «صندوق» نامیده می‌شود، قرار می‌گیرد.

بر اساس تبصره این ماده، دولت مجاز است با پیشنهاد هیأت عامل صندوق و تائید هیأت امنای آن، به تدریج پوشش بیمه صندوق را به ساختمان‌های غیرمسکونی تعمیم دهد.

همچنین بر اساس ماده ۲، سقف تعهد صندوق و حق بیمه مربوطه برای تمام ساختمان‌ها متناسب با میزان خطرخیزی منطقه و نوع ساختمان اعم از خشتی، آجری، اسکلت فلزی و بتونی حداکثر تا پایان دی ماه هر سال به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران و سازمان مدیریت بحران کشور توسط شورای عالی بیمه تعیین می‌شود. سطح زیربنای ساختمان، تأثیری در حق بیمه پایه و سقف تعهد صندوق ندارد. مالک ساختمان‌ها می‌توانند در صورت تمایل به افزایش پوشش بیمه‌ای ساختمان خود، اقدام به خرید بیمه تکمیلی حوادث طبیعی کنند.

کد خبر 3787884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha