۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

واردات کالا از گمرکات استان بوشهر کاهش یافت/ افزایش صادرات

واردات کالا از گمرکات استان بوشهر کاهش یافت/ افزایش صادرات

بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، سید حسین حسینی‌ محمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه صادرات از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: استان بوشهر نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی دارد به‌گونه‌ای که بیش از یک پنجم صادرات غیر نفتی کشور از استان بوشهر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به ارزش ۶۸ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از کشور صادر می‌شود تصریح کرد: از این میزان صادرات ۵۰ میلیارد دلار کالای غیر نفتی و ۱۸ میلیارد دلار خدمات گوناگون است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی میعات گازی و محصولات پتروشیمی است افزود: در استان بوشهر در نیمه نخست امسال  بیش از ۲۰ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش ۷.۹ میلیارد دلار صادر شده که بالغ بر ۹ میلیون تن آن میعانات گازی است.

حسینی با بیان اینکه سال قبل ۳۰ درصد صادرات کل کشور از استان بوشهر صورت گرفت گفت: صادرات کالای غیر نفتی برای سال جاری برای امسال ۵۰ میلیارد دلار پیش بینی شده که ۱۰.۶ میلیارد دلار آن از سهم استان بوشهر است.

وی از کاهش واردات کالا از گمرکات استان بوشهر خبر داد و افزود: واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال ازنظر وزنی ۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۳۵ کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه صادرات کالا از استان بوشهر در نیمه نخست امسال از نظر وزنی  ۵۱ درصد و از نظر ارزشی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 3796843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha