۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵

موگرینی:

اتحادیه اروپا قصد تحریم روسیه به خاطر بحران سوریه را ندارد

اتحادیه اروپا قصد تحریم روسیه به خاطر بحران سوریه را ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه قصد ندارد بواسطه بحران سوریه تحریمی را علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، «فدریکا موگرینی» گفت: هیچ کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین پیشنهادی را مطرح نکرده اند.

موگرینی که برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل رفته عنوان داشت که اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه دولت سوریه اعمال کرده و احتمال برقراری تحریم های جدید علیه آن کشور وجود دارد.

موگرینی در حالی با تحریم روسیه مخالفت کرده که صبح امروز اعلام شد روسیه و انگلیس در اندیشه اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به بهانه بحران سوریه هستند.

همچنین فارین پالیسی نیز در خبری اختصاص از پیش نویس بیانیه نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم روسیه خبر داده و اعلام کرده بود: پیش نویس بیانیه نشست دیپلمات های اتحادیه اروپا برای اولین بار روسیه را به صورت شفاف به دلیل نقش این کشور در بمباران های سوریه محکوم کرده است.

فارین پالیسی در ادامه مدعی شد: این پیش نویس نشان می دهد که در جلسه فردا قرار است تنی چند از مقامات روسیه به دلیل بمباران های حلب و ادامه محاصره این منطقه در سوریه مورد تحریم های بیشتر قرار گیرند.

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه اعلام کرده بود: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان قرار است در نشست شورای اروپا پیشنهادی مبنی بر افزایش اعمال تحریم های اروپا علیه روسیه را مطرح کند. این تحریم ها شامل صنایع نظامی و هواپیمایی است.

کد خبر 3798123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha