۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

جدیدترین شعرهای مهری ماهوتی در «بچه پیراهن» منتشر شد

جدیدترین شعرهای مهری ماهوتی در «بچه پیراهن» منتشر شد

جدیدترین اشعار مهری ماهوتی برای کودکان در قالب کتابی با عنوان «بچه پیراهن» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۱ شعر از مهری ماهوتی با تصویرگری سمیه علیپور به دست کودکان سراسر ایران رسید.

«دوستت دارم»، «شلوار لجباز»، «کله پوک»، «قایم باشک» و «خرمالو» برخی از شعرهای این کتاب هستند. ماهوتی در این کتاب طبیعت، اشیا و مسایل روزمره را دستمایه‌ای برای خلق فضایی خیال‌انگیز و شاعرانه قرار داده است.

از نکات قابل توجه این اثر طراحی متفاوت کتاب است. کودکان می‌توانند این کتاب خشتی را به صورت عمودی باز و بسته کنند. تصاویر و قلم کتاب این امکان را فراهم آورده است که کودکان کم بینا نیز مخاطبان این شعرها باشند.

در شعر بچه پیراهن آمده است: پیراهنم حمام رفت/ هی دست و پا زد توی آب/ تا خشک شد بر روی بند/ دیدم شده حالش خراب/ پیراهن من طفلکی/ یک بچه پیراهن شده/ چون آب رفته قد او/ کوتاه‌تر از من شده».

طراح گرافیک کتاب «بچه پیراهن»  کامران مهرزاده است. انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اثر را برای گروه سنی «ب» (۶ تا ۹ سال) و با قیمت ۵هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

کد خبر 3811282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha