۲۹ شهریور ۱۳۸۵، ۱۰:۱۹

"سير و سياحت" جاذبه‌هاي معماري ايران را معرفي مي‌كند

"سير و سياحت" جاذبه‌هاي معماري ايران را معرفي مي‌كند

هدف از توليد برنامه "سير و سياحت" در شبكه جهاني صداي آشنا معرفي جاذبه‌هاي معماري ايران و ايجاد ارتباط نزديك با ايرانيان خارج از كشور است.

فرزانه ردايي، نويسنده و سردبير برنامه "سير و سياحت" كه دوشنبه و چهارشنبه از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود، درباره شكل گيري اين برنامه به خبرنگار مهر گفت: "برنامه "سير و سياحت" از يك سال و چند ماه پيش روي آنتن اين شبكه راديويي رفته و ما در اين برنامه تلاش مي كنيم استان هاي سراسر كشور را معرفي كنيم تا شنوندگان خارج از ايران بتوانند با پيشينه تاريخي، فرهنگي و جاذبه هاي معماري ايران آشنا شوند."

وي در ادامه با اشاره به "مرزهاي دلبستگي" شعار شبكه جهاني صداي آشنا افزود: "هدف برنامه "سير و سياخت" ايجاد ارتباط نزديك و همبستگي با ايرانيان خارج از كشور است و اينكه از قوميت هاي مختلف بگوئيم و داشته هاي ميراث كهن ايرانيان را عنوان كنيم. ما قصد داريم در اين برنامه مكان هاي ديدني ايران را براي ايرانياني كه بنا به دلايلي چند سالي از ايران دور بوده اند، يادآوري كنيم. البته شخصاً دوست دارم دلتنگي را براي ايرانيان خارج از كشور به وجود آاورم تا دلشان براي ايران بتپد و اين دلتنگي منجر به بازگشت شان شود."

ردايي خاطرنشان كرد: "زيربناي برنامه "سير و سياحت" تحقيق است. بنابراين در زمان ساخت برنامه هم تحقيق را انجام مي دهيم تا تمامي جنبه هاي مختلف مكان هاي تاريخي ايران عنوان شود. البته برنامه سازان شبكه هاي برون مرزي بايد مخاطب شناسي را همواره بيشتر از شبكه هاي داخلي در نظر داشته باشند، چرا كه ما بايد نياز و سلايق ايرانيان خارج از كشور را بشناسيم، آن را تحليل كنيم و بعد برنامه بسازيم. گرچه ديگر كشورها هم جاذبه هاي تاريخي دارند، اما ايران گنجينه اي از اين جاذبه هاست و ما موظفيم آنها را معرفي كنيم."

وي درباره تماس شنوندگان خارج از ايران با برنامه و اعلام نظرات خود گفت: "نه، عملاً با ما تماسي گرفته نمي شود كه البته اين مسئله دلايل متعددي چون هزينه و ... دارد، اما من يقين دارم كه برنامه هاي ما شنونده دارد و اميدوارم در معرفي جاذبه هاي تاريخي ايران براي شنوندگان خارج از كشور كوتاهي نكرده باشيم."

برنامه "سير و سياحت" به گويندگي شهين مهين فر و تهيه كنندگي علي اسماعيلي از شبكه جهاني صدا پخش مي شود. فرزانه ردايي هم رتبه سوم برگزيدگان بخش داخلي شبكه جهاني صداي آشنا را از آن خود كرده است.

کد خبر 382861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha