۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷

پیکر سیروس نیرو پنجشنبه تشییع می‌شود

پیکر سیروس نیرو پنجشنبه تشییع می‌شود

پیکر سیروس نیرو، شاعر و پژوهشگر فقید پنجشنبه ۴ آذر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

اسدالله امرایی مترجم و از دوستان مرحوم سیروس نیرو در این باره به خبرنگار مهر گفت: مطابق برنامه و پس از هماهنگی‌های لازم با خانواده زنده‌یاد نیرو پس از بازگشت فرزندان ایشان از خارج از کشور، مراسم تشییع، تدفین و خاکسپاری مرحوم نیرو روز پنشجنبه ۴ آذر برگزار می‌شود. مراسم تشییع به احتمال زیاد از درِ منزل و یا خانه هنرمندان شروع می‌شود و پیکر ایشان برای خاکسپاری در بهشت زهرا، تشییع می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری امور بیمارستانی و همچنین موارد مربوط به خاکسپاری این شاعر فقید، توسط هیئتی که به دستور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، از همکاری خوب و مناسب موسسه خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این خصوص سخن گفت و با قدردانی از این اقدم، همچنین افزود: آقای سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد) در نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خواستار مساعدت و همکاری شورای شهر در خاکسپاری پیکر زنده‌یاد نیرو در قطعه «نام‌آوران» بهشت زهرا (س) شد.

این مترجم همچنین با بیان این نکته که ما فردا برای تحویل گرفتن پاسخ این نامه، به شورای شهر می‌رویم، نسبت به موافقت رئیس شورای شهر با این درخواست ابراز امیدواری کررد و در خصوص مراسم یادبود مرحوم نیرو هم اعلام کرد: مراسم یادبود زنده‌یاد سیروس نیرو از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز جمعه ۵ آذر در منزل وی واقع در خیابان گاندی، کوچه اشکانی، پلاک ۹، واحد ۱۰ برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، سیروس نیرو متولد ۱۳۰۹ بود. از وی تاکنون مجموعه شعرهای بسیاری منتشر شده است. سَحر، رود، جاده، بهار از پنجره و... از این آثارند. نیرو همچنین در بررسی و شرح آثار کلاسیک فارسی نیز کوشا بود و کتاب گنج مراد تفسیرهای نیرو بر غزل‌های حافظ است که در سال ۱۳۶۲ منتشر شد.

سیاه مشق (شرح مخزن الاسرارنظامی)، در یتیم (شرح خسرو و شیرین نظامی)، دون ژوان (شرح هفت پیکر نظامی)، پیامبر نامرسل (شرح اسکندرنامه نظامی) و گوهرفروشان مهتاب (شرح لیلی و مجنون) از دیگر کتاب‌های مرحوم سیروس نیرو است که در زمینه بررسی شعر کلاسیک فارسی منتشر شده است.

کد خبر 3829220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha