۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵

با حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت پذیرفت؛

پذیرایی روزانه ۷۰هزار زائر حسینی در موکب های استان تهران

پذیرایی روزانه ۷۰هزار زائر حسینی در موکب های استان تهران

تهران-استان تهران با برپایی موکب های بزرگ و پذیرایی از هزاران زائر و دلداده سید و سالار شهیدان در میان استان های کشور خوش درخشید.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: در ایام منتهی به اربعین حسینی بسیاری از استان ها و شهرهای کشور تلاش کردند تا با برپایی موکب های مختلف در نجف و مسیرهای منتهی به کربلا، از زائران سید و سالار شهیدان پذیرایی کنند.

در این میان استان تهران در بین استان های کشور با برپایی موکب های بزرگ و پذیرایی از هزاران زائر و دلداده سید و سالار شهیدان درخشید و بار دیگر اربعین حسینی به عنوان سند دینداری و تدین مردم این استان به شمار رفت.

موفقیت استان تهران در پذیرایی از زائران اربعین حسینی

علاوه بر راه اندازی موکب های پذیرایی در مسیر نجف به کربلا به صورت خودجوش و مردمی توسط شهرستان های مختلف استان تهران، ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان نیز آستین همت را بالا زد و اقدامات خوبی را در زمینه اسکان و پذیرایی از زائران اربعین انجام داد.

موکب های فعال ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک خیرین و مردم استان تهران در شهر نجف دایر شده بود و روزانه به بیش از ۷۰ هزار زائر حسینی خدمات ویژه ای را ارائه می کرد.

سه موکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی استان در نجف راه اندازی شد که علاوه بر اسکان زائران اربعین، از آنان پذیرایی می کرد.

استان تهران در بازسازی عتبات عالیات موفق بوده است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با تقدیر از تلاش خادمان در موکب های پذیرایی به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: استان تهران در طول سال های گذشته در زمینه بازسازی عتبات عالیات فعال بوده و مردم این استان مشارکت خوب و فعالی را در این امر داشته اند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به این نکته که برای پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی از ظرفیت های مختلف استفاده شد، افزود: در ایام اربعین حسینی نیز دوستداران سید و سالار شهیدان در شهرستان های مختلف استان تهران اقدام به راه اندازی موکب در مسیر نجف به کربلا کردند و در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز تلاش کرد تا از ظرفیت های موجود استفاده ویژه را ببرد.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات ورامین با تأکید بر این نکته که ایام اربعین حسینی یک فرصت تاریخی و بی نظیر برای گسترش مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به حساب می آید، ادامه داد: ایام اربعین حسینی یک فرصت بی نظیر برای تشیع محسوب می شود تا به خوبی قدرت و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشاند و به همین خاطر تلاش شد تا از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین استفاده شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به عمق علاقه و باور مردم این استان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: راه اندازی موکب های متعدد پذیرایی توسط مردم استان تهران در مسیر نجف به کربلا و استقبال صورت گرفته از این موکب ها، نشان دهنده علاقه و تدین مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

۳ موکب توسط مردم استان تهران در نجف اشرف برپا شد

سید حسین هاشمی استاندار تهران و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز با اشاره به استقرار سه موکب در نجف اشرف برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اظهار داشت: خوشبختانه با کمک خیرین و شهروندان استان تهران، قدم های خوبی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برداشته شد.

وی افزود: در شهر نجف اشرف و با همت شهروندان استان تهران، سه موکب در ایام منتهی به اربعین حسینی از زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت پذیرایی می کرد.

۷۰ هزار زائر حسینی به صورت روزانه توسط مردم استان تهران پذیرایی شدند

هاشمی با اشاره به این نکته که تلاش شد تا از ظرفیت صحن مطهر حضرت زهرا(س) نیز به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی استفاده شود، ادامه داد: صحن مطهر حضرت زهرا(س) یکی از موکب هایی بود که در ایام منتهی به اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی می کرد.

استاندار تهران با تشریح تعدادی دیگر از موکب های راه اندازی شده توسط مردم استان به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی بیان داشت: همچنین در پارکینگ چهار طبقه شهر نجف و در مسیر نجف به کربلا نیز با همت خیرین استان تهران، دو موکب دیگر راه اندازی و خدمات مختلفی به زائران حسینی ارائه شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با اشاره به موفقیت این استان در پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی تأکید کرد: روزانه بیش از ۷۰ هزار زائر در این موکب ها استقرار یافته و خدمات مختلف غذایی و اسکان برای آنان درنظرگرفته می شد.

وی از مشارکت و فعالیت خیرین و دوستداران سید و سالار شهیدان در ایام اربعین حسینی به منظور پذیرایی از زائران و ارادتمندان سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تقدیر و تشکر کرد.

به هر ترتیب پذیرایی و خدمت رسانی به هزاران زائر و دلباخته سید و سالار شهیدان توسط مردم استان تهران به عنوان نقطه عطف دیگری در ارادت و دینداری مردم این استان محسوب می شود و بدون تردید فعالان این عرصه نزد خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت مأجور خواهند بود.

کد خبر 3829637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha