پارک گئون های:

نتیجه استیضاح را می پذیرم

نتیجه استیضاح را می پذیرم

رئیس جمهوری کره جنوبی می گوید در برابر خواست نهایی اعضای پارلمان سر تسلیم فرود می آورد اما استعفای خود را مطابق با طرح احتمالی حزب حاکم تا ماه آوریل ۲۰۱۷ به تعویق می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «چانگ جین سوک» از اعضای حزب حاکم «سائنوری» کره جنوبی از تصمیم «پارک گئون های» رئیس جمهوری کشور مبنی بر پذیرش نتیجه جلسه استیضاحی که قرار است این هفته در پارلمان برگزار شود، خبر داد.

گفته می شود این تصمیم در جلسه ای اتخاذ شده است که امروز سه شنبه بین پارک و رهبران سائنوری برگزار شد. با این حال، پارک می گوید که علیرغم پذیرش نتیجه استیضاح، وی آنگونه که اپوزیسیون می خواهد، فورا استعفا نداده و منتظر ارائه طرحی از سوی اعضای حزب خود می ماند که کناره گیری از قدرت را به ماه آوریل سال میلادی آینده (۲۰۱۷) موکول می کند.

گفتنی است که پارک هفته سختی را پیش رو خواهد داشت چرا که از قرار، تمایل به استیضاح وی در میان هم حزبی هایش هم افزایش یافته است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در یک ماه گذشته با موج اعتراضات مردمی مواجه بوده است که در انتقاد از اقدام وی به باز گذاشتن دست یکی از دوستانش به دخالت در امور دولتی، به خیابان ها آمده و استعفای وی را خواستار هستند.

 سه حزب اپوزیسیون پارلمان کره جنوبی شنبه گذشته لایحه استیضاح پارک را ارائه دادند. در این لایحه که به امضای ۱۷۱ نماینده از مجموع احزاب اپوزیسیون رسید، پارک به سوء استفاده از قدرت و تخلف از قانون اساسی متهم شده و تظاهرات گسترده مردم در مخالفت با تداوم ریاست جمهوری وی، از دلایل لزوم استیضاح عنوان می شود.

این دومین بار در تاریخ معاصر کره جنوبی است که یک رئیس جمهور منتخب با چالش استیضاح مواجه می شود حال آنکه نخستین مورد به سال میلادی ۲۰۰۴ و زمان ریاست جمهوری «رو مو هیون» باز می گردد که با اتهام فساد مالی مواجه بود و اندکی بعد از اتمام دوره زمامداریش خودکشی کرد.

کد خبر 3842170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha