۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

ایران در برجام خویشتن‌داری عالمانه را در پیش گرفت

ایران در برجام خویشتن‌داری عالمانه را در پیش گرفت

شاهرود - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی در برجام خویشتن‌داری عالمانه را در پیش گرفته است، گفت: ایران مسیر درستی را طی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی در خلال سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن بیان اینکه خوشبختانه در زمینه انرژی هسته ای دستاوردهای خوبی برای کشور طی سال های اخیر شاهد بوده ایم، افزود: درباره برجام نیز باید گفت مکانیزم بازگشت پذیری در این توافقنامه وجود دارد و کارشناسان مجلس شورای اسلامی در ماه های اخیر این مکانیزم را بررسی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی خویشتن‌داری عالمانه و دقیقی را در بحث برجام در پیش گرفته است، تصریح کرد: ما ضمن اینکه ناقض برجام نیستیم بلکه در مقابل نقض آن نیز رفتار دقیق و هوشمندانه ای خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه امیدواریم رئیس جمهور جدید آمریکا و همچنین مجالس این کشور در کنار اتحادیه اروپا و دیگر طرف های مذاکره این فرصت به وجود آمده در برجام را قدر بدانند، گفت: در گذشته این غربی ها بودند که دیوار بی اعتمادی را بالا بردند.

جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که نباید به اعتماد ملت آسیب وارد شود، گفت: ریشه عدم برخی بی اعتمادی ها در دهه های گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید به انرژی هسته ای و دستاوردهای آن به عنوان یک واحد درسی نگاه کنیم، تصریح کرد: مسیری که ایران طی کرد مسیر درستی بود.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را اتمام حجت نظام با کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: اگر مذاکره نمی کردیم می گفتند چرا از این فرصت استفاده نکردید.

جلالی خطاب به مسئولان مراکز آموزش عالی با تاکید بر اینکه باید به انرژی هسته ای و دستاوردهای آن به عنوان یک واحد درسی نگاه کنیم، تاکید کرد: مسیری که ایران طی کرد مسیر درستی بود.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا با پدیده ای بنام ترامپ روبرو است که باید با این پدیده با هوشیاری عمل شود، خاطرنشان کرد: وی دربرابر کشورهای دیگر دارای موضعی مختلف است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی در تکنیک های خود باید هوشمندانه عمل کند تا وجه المصالح کشورهای غربی با آمریکا در اولویت قرار نگیرد.  

جلالی با بیان اینکه انرژی هسته ای نباید با مسائل جناحی کشور تداخل پیدا کند، ابراز داشت: در مواجه با انرژی هسته ای و پذیرفتن حق مسلم خود دارای صدای واحد هستیم و معنای مذاکرات آن بود که تحریم ها برداشته شود ما ناقض برجام نیستیم و در برابر آن رفتار قاطع خواهیم داشت.

وی افزود: نمایشگاه هسته ای شاهرود فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند تا با تلاش های مجدانه ای که در این عرصه به انجام رسیده است بیشتر آشنا شویم چراکه داشتن آگاهی و اطلاعات در زمینه دستاوردهای هسته ای می تواند آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه دانش هسته ای را معرفی کند.

کد خبر 3845775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha