۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲

استاندار یزد:

تجارب خیران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گردآوری شود

تجارب خیران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گردآوری شود

یزد ـ استاندار یزد خواستار تدوین و گردآوری تجارب خیران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میرمحمدی بعد از ظهر امروز در همایش خیرین و توسعه اجتماعی اظهار داشت: همدلی و یکپارچگی در کشور ما الگویی برای همه کشورها و خاری در چشم کسانی است که نمی توانند استقلال ملت ها بر بتابند.

وی ادامه داد: ملت ما ملتی اهل گفتگو است که نمونه آن مذاکرات هسته ای بود و ملت ما همواره با جنگ و خونریزی به شدت مخالف است و دنیا را عاری از خشونت می خواهد و زمانی این جامعه به وجود می آید که اعضای آن همدل و خیراندیش باشند و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب با هدایت های خردمندانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب این فضا در کشور ما حاکم شد.

استاندار یزد بیان کرد: اتحاد، انسجام و همدلی مردم در همه زمینه های علمی، اجتماعی، سیاسی و ... قابل مشاهده است و امیدواریم خداوند متعال توفیق روزافزون به این ملت ارائه کند.

وی ادامه داد: امروز خیران از سراسر کشور دور هم جمع شده اند تا تجارب کاری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و شایسته است که تجارب خیران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدون شود و به عنوان یک مجموعه ارزشمند در اختیار دیگران قرار گیرد و کمک کنیم اندیشه های خیر در مسیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی به حرکت درآید.

میرمحمدی عنوان کرد: وقتی مردم با این سرمایه بزرگ اجتماعی بیشتر آشنا شوند، انگیزه بیشتری برای آنها فراهم می شود و در واقع کار خیر ابتدا باید از تامین نیازهای عمومی شکل بگیرد و از گذشته تاکنون این نیازها توسط خیران تامین شده و آب انبارها و مساجد در یزد گویای این واقعیت است و اکنون به تناسب رشد جمعیت، نیازها متفاوت شده و امروز می بینیم هم جامعه خیران مسکن ساز در میدان امور خیر جلوه گری دارند و هم خیران در دیگر حوزه های مدرسه سازی، بهداشت و درمان و ... وارد میدان شده اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی که منجر به زندانی شدن عده ای شده است، گفت: تجربه نشان داده از طریق زندان رفتن نمی توانیم به سرمایه اجتماعی برسیم و زندان برای بسیاری از افراد آسیب جدی به شمار می رود بنابراین هرچه بتوانیم از نظر جرم انگاری صورت های کار را تغییر دهیم که خود درمانی در جامعه فراگیر شود، موفق تر خواهیم بود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما مبتلا به یکسری مسائل نگران کننده است که از جمله آنها می توان به اعتیاد، طلاق و  ... اشاره کرد و افزود: خیران باید در این حوزه وارد عمل شوند و کمک کنند تا حد زیادی از بروز آسیب های اجتماعی کاسته شود و ایجاد اشتغال و به مشارکت طلبیدن جوانان می تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.

کد خبر 3850537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha